Artykuł w czasopiśmie
Brak miniatury
Licencja

CC-BY-NC-NDCC-BY-NC-ND - Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych
 

"PR-owski znaczy pozytywny?": postrzeganie public relations przez studentów dziennikarstwa

Uproszczony widok
cris.lastimport.scopus2024-02-12T20:47:32Z
dc.abstract.enThe article presents an analysis of the research on the perception of public relations by the students of journalism. The study was conducted on a group consisting of students of the Institute of Journalism at the University of Warsaw. The aim of the study was to assess the journalism students' knowledge of public relations, identify their abilities to notice and perceive relationships between PR and journalism, as well as to gather the opinions of the forthcoming journalists on public relations. The conclusions of the study indicate not only the attitude of the future journalists and media experts towards the public relations industry but also provide some basis for discussion on the state of public relations and journalism in Poland, as well as the media education there. The research is a continuation of a project on professionalism, ethics and public relations education conducted by the author.
dc.abstract.plArtykuł prezentuje analizę badania postrzegania public relations przez studentów dziennikarstwa. Badanie przeprowadzono na grupie składającej się ze studentów Instytutu Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego. Celem badania było poznanie wiedzy studentów dziennikarstwa o public relations, zidentyfikowanie umiejętności dostrzegania i postrzegania powiązań między PR a dziennikarstwem oraz zebranie opinii przyszłych dziennikarzy o public relations. Wnioski z przeprowadzonych badań wskazują nie tylko stosunek przyszłych dziennikarzy i medioznawców do branży public relations, ale dają także podstawę do dyskusji nad stanem public relations i dziennikarstwa w Polsce oraz rodzimej edukacji medioznawczej. Badania są kontynuacją prowadzonego przez autora projektu badawczego dotyczącego profesjonalizmu i etyki oraz edukacji public relations.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.contributor.authorPrzybysz, Łukasz
dc.date.accessioned2024-01-25T18:21:42Z
dc.date.available2024-01-25T18:21:42Z
dc.date.issued2017
dc.description.accesstimeAT_PUBLICATION
dc.description.financeNie dotyczy
dc.description.number1 (16)
dc.description.versionFINAL_PUBLISHED
dc.description.volume9
dc.identifier.doi10.15633/SSC.2306
dc.identifier.issn2080-6604
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/117330
dc.identifier.weblinkhttp://czasopisma.upjp2.edu.pl/studiasocialiacracoviensia/article/view/2306
dc.languagepol
dc.pbn.affiliationsocial communication and media studies
dc.relation.ispartofStudia Socialia Cracoviensia
dc.relation.pages137-157
dc.rightsCC-BY-NC-ND
dc.sciencecloudnosend
dc.subject.enPublic relations
dc.subject.enjournalism
dc.subject.enperception
dc.subject.enstudents
dc.subject.enprofessionalism
dc.subject.plPublic relations
dc.subject.pldziennikarstwo
dc.subject.plpostrzeganie
dc.subject.plstudenci
dc.subject.plprofesjonalizm
dc.title"PR-owski znaczy pozytywny?": postrzeganie public relations przez studentów dziennikarstwa
dc.typeJournalArticle
dspace.entity.typePublication