Artykuł w czasopiśmie
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Analiza rzetelności artykułów śledczych jako forma edukacji medialnej

dc.abstract.enScientific objective: The article discusses the author’s method of analyzing the fairness of press publications.The preparation stages of such an analysis were presented. The issues that were mostdiffi cult for students were also pointed out. As an attachment to the publication, a “step bystep” instruction was also included. Research methods: Field research. Conclusions: The proposed method seems to be both easy to learn by students and effective for the purpose of analyzing the reliability of complex press publications. Originality and cognitive value: Depending on the complexity of the analyzed material, it can be used at various levels of education as an element of teaching critical thinking.
dc.abstract.plCel: artykuł zawiera omówienie autorskiej metody analizowania rzetelności publikacji prasowych. Przedstawione zostały etapy sporządzenia takiej analizy. Wskazano też na kwestie sprawiające najwięcej trudności studentom. Jako załącznik do publikacji dołączono też instrukcję typu „krok po kroku”. Metoda badawcza: badanie terenowe. Wnioski: proponowana metoda wydaje się zarówno łatwa do opanowania przez studentów, jak i skuteczna dla celów analizy rzetelności złożonych publikacji prasowych. Wartość poznawcza: w zależności od złożoności analizowanego materiału może być ona użyta na różnych poziomach edukacji jako element nauczania krytycznego.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.contributor.authorZaremba, Michał
dc.date.accessioned2024-01-24T16:29:05Z
dc.date.available2024-01-24T16:29:05Z
dc.date.issued2022
dc.description.financePublikacja bezkosztowa
dc.description.number4
dc.description.volume23
dc.identifier.doi10.33077/UW.24511617.SM.2022.4.717
dc.identifier.issn1641-0920
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/100585
dc.identifier.weblinkhttps://studiamedioznawcze.eu/index.php/studiamedioznawcze/article/download/717/594
dc.languagepol
dc.pbn.affiliationsocial communication and media studies
dc.relation.ispartofStudia Medioznawcze
dc.relation.pages1373-1383
dc.rightsClosedAccess
dc.sciencecloudnosend
dc.subject.plnaliza rzetelności, edukacja medialna, ewaluacja, myślenie krytyczne
dc.titleAnaliza rzetelności artykułów śledczych jako forma edukacji medialnej
dc.typeJournalArticle
dspace.entity.typePublication