Praca magisterska
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Analiza poziomu rozwoju kompetencji społecznych dzieci w wieku 3-4 lat uczęszczających do przedszkola masowego i integracyjnego

Uproszczony widok
dc.abstract.enSocial competence and its formation is one of the most important issues in the child's developmental space. An opportunity to develop the above competencies is provided precisely by the preschool institution, which, depending on its structure of functioning, offers the child a full range of specific experiences. Chapter I deals with the psychophysical development of the preschool child. The definition of development is discussed, as well as a general outline of the peculiarities of child development at this time. Chapter II is devoted to the sphere of social and emotional development of the preschool child. Chapter III analyzes all issues related to the functioning of the kindergarten as an institution. Chapter IV conducts its deliberations around the integration in kindergarten itself. Chapter V presents the methodology of my own research. The culmination of the work is the analysis and conclusions of the conducted research. The purpose of my work was to analyze the level of development of social competence in preschool children and compare the degree of their development in children attending a mass and integrated kindergarten.
dc.abstract.plKompetencje społeczne i ich kształtowanie się to jedna z najistotniejszych kwestii na przestrzeni rozwojowej dziecka. Okazję ku temu, aby powyższe kompetencje rozwijać stwarza właśnie placówka przedszkola, która w zależności od swojej struktury funkcjonowania oferuje dziecku pełen wachlarz swoistych doświadczeń. Rozdział I dotyczy rozwoju psychofizycznego dziecka w wieku przedszkolnym. Omówiona zostaje definicja rozwoju, jak również ogólny zarys specyfiki rozwoju dziecka w tym czasie. Rozdział II poświęcony jest sferze rozwoju społecznego i emocjonalnego dziecka w wieku przedszkolnym. Rozdział III poddaje analizie wszelkie kwestie związane z funkcjonowaniem przedszkola jako instytucji. Rozdział IV swoje rozważania prowadzi wokół samej integracji w przedszkolu. W rozdziale V przedstawiona zostaje metodologia badań własnych. Zwieńczeniem pracy są analiza i wnioski przeprowadzonych badań. Celem mojej pracy była analiza poziomu rozwoju kompetencji społecznych u dzieci w wieku przedszkolnym i porównanie stopnia ich rozwoju u dzieci uczęszczających do przedszkola masowego i integracyjnego.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentWydział Pedagogiczny
dc.contributor.authorMejer, Magdalena
dc.date.accessioned2025-01-09T12:41:14Z
dc.date.available2025-01-09T12:41:14Z
dc.date.defence2023-10-03
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-09-29
dc.description.promoterSzumski, Grzegorz
dc.description.reviewerSzumski, Grzegorz
dc.description.reviewerSmogorzewska, Joanna
dc.identifier.apd228105
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/161298
dc.languagepl
dc.language.otheren
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.ensocial competences
dc.subject.enintegration
dc.subject.enkindergarten
dc.subject.enintegrated kindergarten
dc.subject.enchild development
dc.subject.plkompetencje społeczne
dc.subject.plintegracja
dc.subject.plprzedszkole
dc.subject.plprzedszkole integracyjne
dc.subject.plrozwój dziecka
dc.titleAnaliza poziomu rozwoju kompetencji społecznych dzieci w wieku 3-4 lat uczęszczających do przedszkola masowego i integracyjnego
dc.title.alternativeAnalysis of the level of development of social competence of children aged 3-4 years attending a mass and integrated kindergartens
dc.typeMasterThesis
dspace.entity.typePublication