Praca licencjacka
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty

Digital presentations and interactive tasks in teaching British and American English vocabulary to seventh and eighth graders

Autor
Górka, Zuzanna
Promotor
Galbarczyk, Monika
Data publikacji
2024
Abstrakt (PL)

Przedmiotem niniejszej pracy dyplomowej jest nauczanie słownictwa angielskiego, zarówno brytyjskiego jak i amerykańskiego, z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych w klasach siódmych i ósmych szkoły podstawowej. Powszechnie wiadomo, że znajomość języka angielskiego i umiejętność komunikowania się w nim jest niezbędna w XXI wieku, zwłaszcza w świecie Internetu. Niemniej jednak język angielski składa się z wielu odmian, a ograniczanie nauczania języka angielskiego w szkole jedynie do jego brytyjskiej odmiany nie jest zjawiskiem korzystnym dla uczniów. Projekt dyplomowy zwraca uwagę na tę istotną lukę dydaktyczną w polskiej edukacji językowej i oferuje rozwiązanie problemu w postaci Teacher's Resource Pack, czyli autorskiego pakietu materiałów dydaktycznych. Praca dyplomowa podzielona jest na dwa rozdziały: teoretyczny, oparty na literaturze naukowej, oraz praktyczny, opisujący ww. pakiet materiałów dydaktycznych i jego zastosowanie w klasie. Rozdział teoretyczny porusza następujące kwestie: rozwój uczniów w kontekście dydaktycznym (w tym przypadku siódmo- i ósmoklasistów), zasady skutecznego nauczania oraz uczenia się słownictwa, ograniczania odmian nauczanego języka angielskiego w polskich szkołach do jednej - brytyjskiej, podstawowe różnice między amerykańskim i brytyjskim angielskim oraz wykorzystanie nowoczesnych technologii i aplikacji internetowych w klasie. Rozdział praktyczny stanowi przegląd wcześniej wspomnianej luki dydaktycznej, jest wzbogacony o osobiste doświadczenia, dokładny opis autorskich materiałów dydaktycznych (który stanowią dwie prezentacje wykonane w programie Canva i liczne zadania interaktywne przygotowane w LearningApps i Wordwall), a także szczegółową instrukcję dla nauczyciela prowadzącego zajęcia z uczniami siódmej i ósmej klasy z wykorzystaniem tych właśnie materiałów.

Abstrakt (EN)

This diploma project discusses the subject of teaching British and American English vocabulary with the use of digital tools in Polish schools in 7th and 8th grades. It is widely known that the ability to communicate in English and understand that language is necessary in the 21st century, especially in the Internet world. Nevertheless, English consists of numerous varieties, and limiting English taught at school only to its British variety is not beneficial for students. This diploma project points out this didactic gap in Polish language education and offers the solution to the problem in the form of teaching materials called the Teacher’s Resource Pack. The thesis is divided into two chapters: the theoretical one based on scientific literature, and the practical one with the description of the Teacher’s Resource Pack and its application in the classroom. The theoretical chapter describes important issues, such as learners’ development in a didactic context (7th and 8th graders in that case), the principles of effective vocabulary teaching and learning, the issue of the lacking American variety of the English language in ELT classes in Poland, the basic differences between American and British English and the use of technology in the classroom from a scientific point of view. The practical chapter contains an overview of the didactic gap in Polish schools enriched with some personal experience, a precise description of the teaching materials (two Canva presentations and numerous interactive tasks prepared in LearningApps and Wordwall), and a detailed instruction for the teacher conducting classes with 7th and 8th graders with the use of the previously mentioned Teacher’s Resource Pack.

Słowa kluczowe PL
brytyjski angielski
amerykański angielski
słownictwo
prezentacje multimedialne
zadania interaktywne
Inny tytuł
Prezentacje multimedialne i zadania interaktywne w nauczaniu siódmo- i ósmoklasistów słownictwa brytyjskiego i amerykańskiego
Wydawca
Uniwersytet Warszawski
Data obrony
2024-07-03
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty