Praca licencjacka
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Czy depesze to subkultura?

Uproszczony widok
dc.abstract.plPraca jest próbą odpowiedzenia na pytanie – czy depesze są subkulturą? Porównuję w niej funkcjonowanie tej grupy na początku jej istnienia, w latach osiemdziesiątych XX wieku, oraz współcześnie w XXI wieku na przykładach działalności fanklubów – Faith, Back to Violator oraz 101dm. Przybliżona została również sylwetka zespołu Depeche Mode jako elementu fundującego opisywany przeze mnie ruch. Poprzez przytoczenie wizerunku i zachowań uczestników grupy na przestrzeni lat, praca ukazuje jak zmienił się rodzaj zaangażowania członków we wspólnotę oraz jej charakter, który można określić jako przejście od subkultury do postsubkultury.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentInstytut Kultury Polskiej
dc.contributor.authorBednarczyk, Agata
dc.date.accessioned2025-01-09T12:42:53Z
dc.date.available2025-01-09T12:42:53Z
dc.date.defence2024-06-27
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-06-10
dc.description.promoterBogucki, Marcin
dc.description.reviewerBogucki, Marcin
dc.description.reviewerMajewski, Paweł
dc.identifier.apd232675
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/162007
dc.languagepl
dc.language.otheren
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.plsubkultura
dc.subject.plDepeche Mode
dc.subject.pldepesze
dc.subject.pldepeszowcy
dc.subject.plmuzyka
dc.subject.plfani
dc.subject.plPRL
dc.subject.plpostsubkultura
dc.titleCzy depesze to subkultura?
dc.title.alternativeAre Polish Depeche Mode fans a subculture?
dc.typeBachelorThesis
dspace.entity.typePublication