Praca magisterska
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Czyny nieuczciwej konkurencji w zakresie reklamy.

Uproszczony widok
dc.abstract.enIn this study, an attempt was made to approximate issues related to advertising as an act of unfair competition on the basis of the Act of Suppression of Unfair Competition. Advertising is the most commonly used marketing tool. Since its reach and effectiveness have a significant impact on sales results, entrepreneurs and advertisers are willing to use different, often illegal, promotional practices. The focus of the work is on forms of unfair advertising, such as advertising contrary to law, morality or offending human dignity, misleading advertising, non-factual advertising, advertising burdensome, hidden advertising and comparative advertising. However, it is impossible to make an exhaustive list of all acts of unfair competition in the field of advertising.
dc.abstract.plW pracy podjęto próbę przybliżenia problematyki związanej z reklamą jako czynem nieuczciwej konkurencji na podstawie Ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Reklama jest najczęściej używanym narzędziem marketingowym. W związku z tym, że jej zasięg i skuteczność w znaczny sposób wpływają na wyniki sprzedaży, przedsiębiorcy i reklamodawcy wykorzystują różne, często niezgodne z prawem praktyki promocyjne. Obszarem zainteresowania niniejszego opracowania są postaci nieuczciwej reklamy, takie jak reklama sprzeczna z prawem, dobrymi obyczajami lub uchybiająca godności człowieka, reklama wprowadzająca w błąd, reklama nierzeczowa, reklama ukryta, reklama uciążliwa oraz reklama porównawcza. Katalog ten nie jest jednak zamknięty, ponieważ niemożliwym jest wyczerpujące wyszczególnienie wszelkich form nieuczciwej reklamy.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentWydział Prawa i Administracji
dc.contributor.authorNiewęgłowska, Anna
dc.date.accessioned2025-01-20T14:42:14Z
dc.date.available2025-01-20T14:42:14Z
dc.date.defence2024-01-11
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2023-12-28
dc.description.promoterModrzejewska, Małgorzata
dc.description.reviewerLitwińska-Werner, Marta
dc.description.reviewerModrzejewska, Małgorzata
dc.identifier.apd221734
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/165656
dc.languagepl
dc.language.otheren
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.enAdvertising
dc.subject.enact of unfair competition
dc.subject.enadvertising contrary to law
dc.subject.enimmoral advertising
dc.subject.enadvertising offending human dignity
dc.subject.enmisleading advertising
dc.subject.ennon-factual advertising
dc.subject.enadvertising burdensome
dc.subject.enhidden advertising
dc.subject.encomparative advertising.
dc.subject.plReklama
dc.subject.plczyn nieuczciwej konkurencji
dc.subject.plreklama sprzeczna z prawem
dc.subject.plreklama sprzeczna z dobrymi obyczajami
dc.subject.plreklama uchybiająca godności człowieka
dc.subject.plreklama wprowadzająca w błąd
dc.subject.plreklama nierzeczowa
dc.subject.plreklama uciążliwa
dc.subject.plreklama ukryta
dc.subject.plreklama porównawcza.
dc.titleCzyny nieuczciwej konkurencji w zakresie reklamy.
dc.title.alternativeActs of unfair competition in the field of advertising
dc.typeMasterThesis
dspace.entity.typePublication