Artykuł w czasopiśmie
Brak miniatury
Licencja

CC-BY-NCCC-BY-NC - Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne
 

Odbiór fotografii prasowej w kontekście teorii wizualnego alfabetyzmu (visual literacy)

Uproszczony widok
cris.lastimport.scopus2024-02-12T20:51:23Z
dc.abstract.plArtykuł prezentuje wyniki badania opartych na teorii visual literacy, w ramach których respondentom przedstawiono dwie fotografie dziennikarskie. Cel: Zbadanie możliwości odbioru przekazu dziennikarskiego zawartego na zdjęciu prasowym, umiejętności odczytania treści fotografii, wpływu obrazu na emocje odbiorcy oraz konieczności użycia słowa dla zrozumienia przekazu fotograficznego. Metody badań: Krytyczna metodologia badań nad wizualnością, badania ilościowe metodą ankietową za pomocą techniki CAWI (Computer Assisted Web Interviews) na ogólnopolskiej próbie liczącej N = 2121 osób, reprezentatywnej dla Polaków w wieku 18 lat i więcej ze względu na płeć, wiek oraz wielkość miejscowości zamieszkania. Wyniki i wnioski: Udowodniono trudności odbiorców w odczytywaniu treści przekazu fotograficznego oraz niską wartość impresywną obrazu. Wartość poznawcza: uzyskane wyniki potwierdzają konieczność użycia słowa w przekazie wizualnym.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.contributor.authorSzylko-Kwas, Joanna
dc.date.accessioned2024-01-25T15:14:39Z
dc.date.available2024-01-25T15:14:39Z
dc.date.copyright2019-04-17
dc.date.issued2019
dc.description.accesstimeAT_PUBLICATION
dc.description.financeNie dotyczy
dc.description.number1
dc.description.versionFINAL_PUBLISHED
dc.description.volume20
dc.identifier.doi10.33077/UW.24511617.MS.2019.1.84
dc.identifier.issn1641-0920
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/114320
dc.languagepol
dc.pbn.affiliationsocial communication and media studies
dc.relation.ispartofStudia Medioznawcze
dc.relation.pages29-41
dc.rightsCC-BY-NC
dc.sciencecloudnosend
dc.subject.plfotografia prasowa fotografia dziennikarska visual literacy informacja
dc.titleOdbiór fotografii prasowej w kontekście teorii wizualnego alfabetyzmu (visual literacy)
dc.typeJournalArticle
dspace.entity.typePublication