Artykuł w czasopiśmie
Brak miniatury
Licencja
Coaching jako narzędzie rozwoju kadr urzędniczych. Studium przypadku
dc.abstract.pl | Celem artykułu jest omówienie doświadczeń Ministerstwa Sprawiedliwości we wdrażaniu coachingu jako narzędzia wspierającego rozwój kadr urzędniczych służby cywilnej oraz zaprezentowanie wycinkowych wyników badań ewaluacyjnych dotyczących oceny programu coachingowego wdrażanego w tym urzędzie. Autor rozpoczyna swoje rozważania od procesu konceptualizacji pojęć badawczych kluczowych z perspektywy głównego tematu rozważań. W dalszej części dokonuje analizy uwarunkowań organizacyjnych, prawnych i finansowych odnoszących się do systemu podnoszenia kwalifikacji zawodowych członków korpusu służby cywilnej. Następna część poświęcona została prezentacji założeń projektu coachingu i wyników badań przeprowadzonych w Ministerstwie Sprawiedliwości. Badania te odnoszą się do oceny wdrażanych rozwiązań w zakresie coachingu jako aktywnej formy wspierania rozwoju zawodowego pracowników. Warto jednak zaznaczyć, że badanie nie miało charakteru badania stricte naukowego, gdyż zostało przeprowadzone w celu podjęcia odpowiednich decyzji zarządczych. W tym kontekście autor nie odnosi się do poprawności zastosowanych metod i technik badawczych oraz kompletności i spójności zastosowanego arkusza badawczego. Należy jednak zauważyć, że wnioski, które płyną z tego badania, mogą zostać wykorzystane przez inne jednostki szeroko pojętego sektora publicznego. Ostatnia część poświęcona została na zaprezentowanie korzyści z wdrożenia programu coachingu w Ministerstwie Sprawiedliwości oraz kluczowych w opinii autora rekomendacji dla instytucji planują takie działanie. |
dc.affiliation | Uniwersytet Warszawski |
dc.contributor.author | Mroczka, Kamil |
dc.date.accessioned | 2024-01-24T19:30:46Z |
dc.date.available | 2024-01-24T19:30:46Z |
dc.date.issued | 2019 |
dc.description.finance | Nie dotyczy |
dc.description.volume | 1 |
dc.identifier.issn | 2657-7550 |
dc.identifier.uri | https://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/103179 |
dc.identifier.weblink | https://www.uczelniaoswiecim.edu.pl/wydawnictwo/publikacje/czasopismo-ziip-1-2019/ |
dc.language | pol |
dc.pbn.affiliation | political and administrative sciences |
dc.relation.ispartof | Zarządzanie i Inżynieria Produkcji 4.0: nowoczesność, innowacyjność, zrównoważony rozwój |
dc.relation.pages | 29-42 |
dc.rights | ClosedAccess |
dc.sciencecloud | nosend |
dc.subject.pl | coaching |
dc.subject.pl | służba cywilna |
dc.subject.pl | Ministerstwo Sprawiedliwości |
dc.subject.pl | kwalifikacje |
dc.subject.pl | administracja publiczna |
dc.title | Coaching jako narzędzie rozwoju kadr urzędniczych. Studium przypadku |
dc.type | JournalArticle |
dspace.entity.type | Publication |