Artykuł w czasopiśmie
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Coaching jako narzędzie rozwoju kadr urzędniczych. Studium przypadku

Uproszczony widok
dc.abstract.plCelem artykułu jest omówienie doświadczeń Ministerstwa Sprawiedliwości we wdrażaniu coachingu jako narzędzia wspierającego rozwój kadr urzędniczych służby cywilnej oraz zaprezentowanie wycinkowych wyników badań ewaluacyjnych dotyczących oceny programu coachingowego wdrażanego w tym urzędzie. Autor rozpoczyna swoje rozważania od procesu konceptualizacji pojęć badawczych kluczowych z perspektywy głównego tematu rozważań. W dalszej części dokonuje analizy uwarunkowań organizacyjnych, prawnych i finansowych odnoszących się do systemu podnoszenia kwalifikacji zawodowych członków korpusu służby cywilnej. Następna część poświęcona została prezentacji założeń projektu coachingu i wyników badań przeprowadzonych w Ministerstwie Sprawiedliwości. Badania te odnoszą się do oceny wdrażanych rozwiązań w zakresie coachingu jako aktywnej formy wspierania rozwoju zawodowego pracowników. Warto jednak zaznaczyć, że badanie nie miało charakteru badania stricte naukowego, gdyż zostało przeprowadzone w celu podjęcia odpowiednich decyzji zarządczych. W tym kontekście autor nie odnosi się do poprawności zastosowanych metod i technik badawczych oraz kompletności i spójności zastosowanego arkusza badawczego. Należy jednak zauważyć, że wnioski, które płyną z tego badania, mogą zostać wykorzystane przez inne jednostki szeroko pojętego sektora publicznego. Ostatnia część poświęcona została na zaprezentowanie korzyści z wdrożenia programu coachingu w Ministerstwie Sprawiedliwości oraz kluczowych w opinii autora rekomendacji dla instytucji planują takie działanie.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.contributor.authorMroczka, Kamil
dc.date.accessioned2024-01-24T19:30:46Z
dc.date.available2024-01-24T19:30:46Z
dc.date.issued2019
dc.description.financeNie dotyczy
dc.description.volume1
dc.identifier.issn2657-7550
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/103179
dc.identifier.weblinkhttps://www.uczelniaoswiecim.edu.pl/wydawnictwo/publikacje/czasopismo-ziip-1-2019/
dc.languagepol
dc.pbn.affiliationpolitical and administrative sciences
dc.relation.ispartofZarządzanie i Inżynieria Produkcji 4.0: nowoczesność, innowacyjność, zrównoważony rozwój
dc.relation.pages29-42
dc.rightsClosedAccess
dc.sciencecloudnosend
dc.subject.plcoaching
dc.subject.plsłużba cywilna
dc.subject.plMinisterstwo Sprawiedliwości
dc.subject.plkwalifikacje
dc.subject.pladministracja publiczna
dc.titleCoaching jako narzędzie rozwoju kadr urzędniczych. Studium przypadku
dc.typeJournalArticle
dspace.entity.typePublication