Praca licencjacka
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty

Analiza konstrukcji treści przekazów na podstawie serwisów informacyjnych wybranych polskich stacji telewizyjnych

Autor
Kępka, Sebastian
Promotor
Marzęda, Agnieszka
Data publikacji
2024
Abstrakt (PL)

Niniejsza praca ma na celu zaprezentowanie iż wieczorne serwisy informacyjne mogą różnić się od siebie. Owe serwisy pomimo, iż z pozoru powinny pokazywać te same informacje, które wydarzyły się danego dnia w prezentowanym kraju oraz powinny być możliwie najbardziej obiektywne znacząco różnią się od siebie w zależności od prezentującej informacje stacji telewizyjnej . Stacje, które będą poddawane analizie porównawczej to: TVP(Wiadomości, wieczorny serwis informacyjny) oraz TVN(Fakty, wieczorny serwis informacyjny) Przyczyną wyboru tych stacji jest największa rozbieżność profilu prezentowanych informacji, największe widoczne różnice oraz fakt, iż TVP jest stacją państwową a TVN stacją prywatną. Prezentowane w serwisach informacyjnych wybranych Polskich stacji treści, mogą się różnić oraz prowadzić widza do różnych końcowych wniosków jest to główną tezą tej pracy.

Abstrakt (EN)

This work aims to demonstrate that evening newscasts may be different from each other. These websites, although they should seemingly show the same information that happened on a given day in the presented country and should be as objective as possible, differ significantly depending on the television station presenting the information. The stations that will be subject to comparative analysis are: TVP (Wiadomości, evening news service) and TVN (Fakty, evening news service) The reason for choosing these stations is the greatest discrepancy in the profile of the presented information, the greatest visible differences and the fact that TVP is a state station and TVN is a private station. The content presented on the news websites of selected Polish stations may differ and lead the viewer to different final conclusions - this is the main thesis of this work.

Słowa kluczowe PL
Marketing
telewizja
TVP
TVN
serwis informacyjny
reklama
media
manipulacja
Inny tytuł
Analysis of the content structure of broadcasts based on news services of selected Polish TV stations.
Wydawca
Uniwersytet Warszawski
Data obrony
2024-07-11
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty