Artykuł w czasopiśmie
Brak miniatury
Licencja

CC-BY-NC-NDCC-BY-NC-ND - Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych
 

„Tunel do sześcianu”: art-based research w praktyce edukacji wyższej

Uproszczony widok
cris.lastimport.scopus2024-02-12T20:52:40Z
dc.abstract.enThe article presents the artistic-educational-research project Tunnel to the Third Power, implemented by two communities related to artistic and educational spaces: a group of students of Artistic Education at the Faculty of Education, University of Warsaw, who are prepared to work as art educators, and the second group: the students of the Academy of Fine Arts in Warsaw. The methodological basis of the implemented activities was art-based research. The theoretical basis of the project was the art-as-pedagogy of Clair Bishop and the widely commented educational turn in contemporary art. The artistic basis was the project of the artist Piotr Grabowski Tunnel. The importance of mankind for the future. The article discusses the assumptions of the project, its implementation and research conclusions. The student project was also shown as an example of using art-based research in the practice of higher education.
dc.abstract.plW artykule zaprezentowano projekt artystyczno-edukacyjno-badawczy Tunel do sześcianu, zrealizowany przez dwa środowiska związane z przestrzenią artystyczną i edukacyjną: grupę studentek i studentów Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego, specjalności edukacja artystyczna i medialna, przygotowujących się do pracy w charakterze edukatorów i edukatorek artystycznych, oraz drugą grupę: osoby studiujące w Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Podstawą metodologiczną zrealizowanych działań były badania posługujące się sztuką (art-based research). Podstawę teoretyczną projektu stanowiła sztuka-jako-pedagogika Clair Bishop oraz szeroko komentowany zwrot edukacyjny w sztuce współczesnej. Podstawą artystyczną zaś był projekt artysty Piotra Grabowskiego Tunel. Znaczenie ludzkości dla przyszłości. W artykule omówiono założenia projektu, jego realizację oraz wnioski z badań. Pokazano również projekt studencki jako przykład wykorzystania art-based research w praktyce edukacji wyższej.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.contributor.authorKwiatkowska-Tybulewicz, Barbara
dc.date.accessioned2024-01-26T11:07:41Z
dc.date.available2024-01-26T11:07:41Z
dc.date.issued2022
dc.description.accesstimeAT_PUBLICATION
dc.description.financePublikacja bezkosztowa
dc.description.number3
dc.description.versionFINAL_PUBLISHED
dc.description.volume137
dc.identifier.doi10.15804/KIE.2022.03.10
dc.identifier.issn1230-266X
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/123882
dc.identifier.weblinkhttp://dx.doi.org/10.15804/kie.2022.03.10
dc.languagepol
dc.pbn.affiliationeducational sciences
dc.relation.ispartofKultura i Edukacja
dc.relation.pages188-203
dc.rightsCC-BY-NC-ND
dc.sciencecloudnosend
dc.subject.enart education
dc.subject.enart
dc.subject.enart-based research
dc.subject.eneducational turn in art
dc.subject.enart-as-pedagogy
dc.subject.enqualitative research
dc.subject.pledukacja artystyczna
dc.subject.plsztuka
dc.subject.plart-based research
dc.subject.plzwrot edukacyjny w sztuce
dc.subject.plart-as-pedagogy
dc.subject.plbadania jakościowe
dc.title„Tunel do sześcianu”: art-based research w praktyce edukacji wyższej
dc.typeJournalArticle
dspace.entity.typePublication