Licencja
Problemy życiowe uczniów
Abstrakt (PL)
W pracy przedstawiono problemy życiowe uczniów, rodzaje, formy zapobiegania problemom i sytuacji materialnej młodych osób oraz ogólną charakterystykę Zespołu Szkoły Podstawowej nr 2 i Przedszkola w Zagnańsku. Badania własne opierały się na badaniach ankietowych na próbie 85 uczniów klas 7 i 8 Szkoły Podstawowej w Zagnańsku, a także przeprowadzono wywiad z pedagogiem szkolnym. Na podstawie uzyskanych danych stwierdzono, że uczniowie mierzą się z częstym poczuciem stresu, związanym z uczęszczaniem do szkoły. Większość z nich może liczyć na wsparcie rodziców. Samotność odczuwają raczej sporadycznie, uznając to za granicę normy. Znaczna część badanych nie korzysta z pomocy psychologicznej dostępnej w szkole. Uczniowie najczęściej kierują się po wsparcie do rówieśników, a zdecydowana większość szuka porad u rodziców. Zła sytuacja materialna ma wpływ na funkcjonowanie dziecka w środowisku. Młodzież miewa problemy z nauką, głównie z powodu różnorodnych zaburzeń. Część uczniów doświadcza fobii społecznych i ogólnego lęku.