Praca magisterska
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty

Bookstagram jako platforma influencer marketingu. Skuteczne strategie i ich efektywność w budowaniu zaangażowania odbiorców.

Autor
Sołoducha, Iwona
Promotor
Maciejak, Katarzyna
Data publikacji
2024
Abstrakt (PL)

Praca skupia się na analizie zjawiska bookstagrama, czyli profilu poświęconego książkom na Instagramie jako platformy influencer marketingu. Głównym celem było zbadanie, jak wizerunek bookstagramera i stosowane przez niego komunikaty językowe wpływają na zaangażowanie odbiorców. W pracy scharakteryzowano wybraną strategię marketingową i przedstawiono sposób w jaki bookstagram zyskał na popularności w ostatnich latach. W pierwszym rozdziale skupiono się na definicji Influencer marketingu i mechanizmów jego działania we współpracy z markami. Drugi rozdział koncentrował się na prezentacji treści publikowanych przez bookstagramera, uwzględniając aspekty wizualne i językowe. Wymieniono cechy wspólne zamieszczanych materiałów, które pozwoliły stwierdzić, że twórcy posługują się charakterystycznym dla siebie językiem i kreują podobny wizerunek, charakteryzujący się autentycznością i konsekwentnym przekazem. Elementy te w znacznym stopniu przyczyniły się do skuteczności kampanii marketingowej, poprzez tworzenie potrzeby przynależności do grupy, wykorzystywanie zasad perswazji językowej i wzbudzanie zaufania odbiorców. Dodatkowo przeprowadzono ankietę dla osób w przedziale wiekowym 18-34 lat, mającą na celu poznanie ich poglądów i doświadczeń związanych z podjętym zagadnieniem. Wyniki badań wykazały, że bookstagramerzy istotnie przyczynili się do popularyzacji czytelnictwa w Polsce, a ich rekomendacje mają wpływ na decyzje zakupowe konsumentów. Respondenci wyróżnili kluczowe cechy, którymi powinien charakteryzować się godny uwagi bookstagramer, a także określili preferowane formy reklam. Jednocześnie wskazali, co na analizowanej platformie powinno ulec zmianie. Choć bookstagram ma zarówno zwolenników i przeciwników, nie ulega wątpliwościom, że skutecznie wspiera sprzedaż książek, promuje nowe tytuły i dzięki zastosowanym strategiom reklamy, buduje markę zarówno autorów i wydawnictw, jak i samych twórców.

Słowa kluczowe PL
bookstagram
komunikacja językowa
influencer marketing
media społecznościowe
Instagram
profile książkowe
Inny tytuł
Bookstagram as an influencer marketing platform. Effective strategies and their impact on building audience engagement
Wydawca
Uniwersytet Warszawski
Data obrony
2024-09-10
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty