Praca licencjacka
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty

Znaczenie różnic pokoleniowych podczas rozmowy o pracę na przykładzie rekrutacji prowadzonej w firmie Multikino

Autor
Marciniak, Mateusz
Promotor
Bożewicz, Marta
Data publikacji
2024
Abstrakt (PL)

Praca pod tytułem: „Znaczenie różnic pokoleniowych podczas rozmowy o pracę na przykładzie rekrutacji prowadzonej w firmie Multikino” dotyczy przebiegu rozmów kwalifikacyjnych i osób w nich uczestniczących oraz tego w jaki sposób przynależność generacyjna wpływa na postrzeganie potencjalnego kandydata do pracy przez osobę rekrutującą. Pokolenia, które zostały poddane analizie to Y oraz Z. Badanie skupia się na zapoznaniu się z opiniami osób biorących udział w rekrutacji w firmie Multikino oraz rekruterów prowadzących rozmowy kwalifikacyjne w tym samym miejscu pracy. Analiza opinii rozmówców została zestawiona z publikacjami innych autorów aby pokazać jak osoby z różnych pokoleń zachowują się podczas rozmowy kwalifikacyjnej i jakie czynniki mogą mieć wpływ na to jak wypadną przed rekruterem. Praca skupia się na pokazaniu potencjalnych różnic pokoleniowych uwidaczniających się, między osobą rekrutującą a poszukującą pracy, podczas rozmów rekrutacyjnych oraz tego jak te różnice mogą wpływać na postrzeganie potencjalnego pracownika. Pytaniem postawionym podczas przeprowadzanej analizy wypowiedzi rozmówców oraz innych publikacji jest to jaki wpływ na postrzeganie osoby ubiegającej się o pracę ma przynależność generacyjna oraz czy konkretna generacja może być znacząco bardziej atrakcyjna na rynku pracy niż pozostałe. Praca skupia się również na problemie wyodrębnienia pokoleń, które radzą sobie znacznie lepiej podczas rozmów kwalifikacyjnych w stosunku do pozostałych, a jeżeli jest taka możliwość to co może mieć na nią wpływ.

Abstrakt (EN)

The paper titled “The Importance of Generational Differences During a Job Interview: A Case Study of Recruitment at Multikino” focuses on the course of job interviews and the participants involved, as well as how generational affiliation influences the recruiter’s perception of a potential job candidate. The generations analyzed in the study are Generation Y and Generation Z. The research centers on gathering the opinions of individuals participating in recruitment at Multikino and the recruiters conducting the interviews at the same company. The analysis of interviewees’ opinions is compared with publications from other authors to show how people from different generations behave during a job interview and what factors may influence how they are perceived by the recruiter. The paper aims to highlight potential generational differences that may emerge between the recruiter and the job seeker during the interview process and how these differences can affect the perception of a potential employee. The key question posed in the analysis of interviewees’ statements and other publications is whether generational affiliation influences how a job candidate is perceived and whether a specific generation may be significantly more attractive in the job market compared to others. The study also addresses the issue of identifying generations that perform considerably better in job interviews compared to others, and if so, what factors contribute to this advantage.

Słowa kluczowe PL
generacja Y
generacja X
pokolenie
rozmowa kwalifikacyjna
rekruter
rekrutacja
rynek pracy
multikino
Inny tytuł
The Importance of Generational Differences in Job Interviews: A case Study of Recruitment in Multikino.
Wydawca
Uniwersytet Warszawski
Data obrony
2024-09-26
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty