Bachelor thesis
No Thumbnail Available
License

ClosedAccessClosed Access

Komunikacja marketingowa prowadzona przez platformy VOD na przykładzie Disney+

Author
Bartosiak, Andżelika
Promoter
Tomczak, Jakub
Publication date
2024
Abstract (PL)

Celem pracy jest przedstawienie komunikacji marketingowej prowadzonej przez platformę VOD, jaką jest Disney+. Od momentu wejścia jej na rynek, cieszy się ona ogromnym zainteresowaniem na całym świecie. W pracy podjęto próbę analizy jej dotarcia do odbiorcy, dzięki której stale utrzymuje swoja popularność. W pierwszym rozdziale omówione zostały teoretyczne aspekty komunikacji marketingowej. Pojęcie to zdefiniowano, opisano jego elementy, modele i funkcje. W tym rozdziale wskazano także przykładowe narzędzia komunikacji, z podziałem na klasyczne i internetowe. Następny rozdział opisuje czym jest platforma VOD, w jaki sposób działa. Opisane zostały w nim narzędzia, wykorzystywane przez inne serwisy streaming-owe do komunikacji. Trzeci rozdział przedstawia komunikacje marketingową Disney+. W jego treści opisano historię i specyfikę platformy. Przedstawiono jej sposoby na dotarcie z informacją do odbiorcy. W analizie przypadku autorka przeanalizowała komunikacje marketingową Disney+ w Internecie i poza nim. Omówione zostały zarówno media społecznościowe, jak i reklamy outdoorowe. Z racji na fakt, iż jest to dosyć nowa platforma na rynku, kluczowe jest to aby komunikowała się z nim w skuteczny sposób.

Keywords PL
komunikacja marketingowa
marketing
streaming
reklama
wideo na życzenie
Disney+
Alternative Title
Marketing communication conducted by VOD platforms on the example of Disney+
Publisher
University of Warsaw
Defence date
2024-07-03
Open access license
Closed access