License
Komunikacja marketingowa prowadzona przez platformy VOD na przykładzie Disney+
Abstract (PL)
Celem pracy jest przedstawienie komunikacji marketingowej prowadzonej przez platformę VOD, jaką jest Disney+. Od momentu wejścia jej na rynek, cieszy się ona ogromnym zainteresowaniem na całym świecie. W pracy podjęto próbę analizy jej dotarcia do odbiorcy, dzięki której stale utrzymuje swoja popularność. W pierwszym rozdziale omówione zostały teoretyczne aspekty komunikacji marketingowej. Pojęcie to zdefiniowano, opisano jego elementy, modele i funkcje. W tym rozdziale wskazano także przykładowe narzędzia komunikacji, z podziałem na klasyczne i internetowe. Następny rozdział opisuje czym jest platforma VOD, w jaki sposób działa. Opisane zostały w nim narzędzia, wykorzystywane przez inne serwisy streaming-owe do komunikacji. Trzeci rozdział przedstawia komunikacje marketingową Disney+. W jego treści opisano historię i specyfikę platformy. Przedstawiono jej sposoby na dotarcie z informacją do odbiorcy. W analizie przypadku autorka przeanalizowała komunikacje marketingową Disney+ w Internecie i poza nim. Omówione zostały zarówno media społecznościowe, jak i reklamy outdoorowe. Z racji na fakt, iż jest to dosyć nowa platforma na rynku, kluczowe jest to aby komunikowała się z nim w skuteczny sposób.