Licencja
Komunikacja marketingowa w zarządzaniu projektem na przykładzie projektu promocji filmu „Barbie”
Abstrakt (PL)
W niniejszej pracy licencjackiej przeanalizowano najważniejsze elementy projektu związanego z branżą filmową, a dokładnie komunikacją marketingową filmu, które przyczyniają się do sukcesu całego przedsięwzięcia. Praca składa się z trzech rozdziałów. Omówiono w nich istotę projektu i jego charakterystykę oraz metodyki zarządzania projektami. Ponadto skupiono się na pojęciu jakim jest komunikacja marketingowa i jej składowych elementach, a także możliwych kanałach i narzędziach, by dotrzeć do odbiorców. Ważnym zagadnieniem poruszonym w pracy jest analiza interesariuszy jako podstawa zarządzania projektem. W ostatnim rozdziale przeprowadzono badanie studium przypadku na podstawie promocji filmu wytwórni Warner Bros. „Barbie” z 2023 roku, w którym przeanalizowano najważniejsze działania zespołu marketingowego, które sprawiły, że komunikacja marketingowa przyniosła filmowi ogromny sukces kasowy i stała się fenomenem kulturowym na skalę światową.
Abstrakt (EN)
This bachelor's thesis examines the most important elements of a project related to the film industry, more specifically marketing communication of the film, which contribute to the success of the entire project. The thesis consists of three chapters. They discuss the essence project and its characteristics, as well as project management methodologies. In addition it focuses on the concept of marketing communication and its components, as well as possible channels and tools to reach the audience. An important issue addressed in the study is stakeholder analysis as a basis for of project management. The final chapter examines a case study based on the promotion of the Warner Bros. film Barbie from 2023, in which the key actions of the marketing team were analysed, that made the communication marketing brought the film huge box office success and became a cultural phenomenon on a global scale.