Artykuł w czasopiśmie
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty

Diagnoza rozumowania heurystycznego w procesie rozwiązywania i tworzenia zadań z treścią

Autor
Jakubowska-Mirek, Monika
Data publikacji
2018
Abstrakt (PL)

Zadania z treścią są jednym ze środków służących realizacji celów kształcenia matematycznego. Mogą stanowić pomost między „szkolną mate-matyką” a codziennym doświadczeniem ucznia. Analiza strategii i skuteczno-ści rozwiązywania zadań z treścią pokazuje specyl czne trudności, związane z heurezą, w szczególności wśród uczniów o niskim kapitale rodzinnym. Wyniki omawianych badań wskazują na niewielkie doświadczenia uczniów związane z samodzielnym układaniem zadań. Pozytywnych wniosków do-starcza analiza czynników odpowiedzialnych za zaangażowanie uczniów do podjęcia zadań testowych.

Dyscyplina PBN
pedagogika
Czasopismo
Studies on the Theory of Education
Tom
25
Zeszyt
4
Strony od-do
279-300
ISSN
2083-0998
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty