Licencja
Einsatz von Musik im Fremdsprachenunterricht mit autistischen Schülern
Abstrakt (PL)
Niniejsza praca magisterska koncentruje się na analizie wpływu jaki może mieć muzyka wykorzystywana na lekcjach języka obcego względem dzieci autystycznych. Całość składa się z czterech rozdziałów. Pierwszy rozdział obejmuje podstawowe zagadnienia glottodydaktyczne, w tym również pojęcie interdyscyplinarność oraz kluczowe kompetencje. Drugi rozdział dotyczy wybranych elementów autyzmu takich jak klasyfikacja, rozwój oraz potrzeby dzieci autystycznych w kontekście nauki języków obcych. Trzeci rozdział obejmuje wybrane elementy muzyki oraz opisuje jej wpływ na człowieka. Ostatni rozdział zawiera metodologię badań oraz prezentację wyników.
Abstrakt (EN)
This thesis focuses on the impact that music used in foreign language classes may have on autistic children. The whole consists of four chapters. The first chapter covers basic glottodidactic issues, including the concept of interdisciplinarity and key competences. The second chapter deals with selected elements of autism such as classification, development and needs of autistic children in the context of language learning. The third chapter covers selected elements of music and describes its impact on humans. The last chapter contains the methodology of the research and presentation of the results.
Abstrakt (inny)
In dieser Arbeit geht es um eine Analyse der Auswirkungen, die Musik im Fremdsprachenunterricht auf autistische Schüler haben kann. Die gesamte Arbeit besteht aus vier Kapiteln. Das erste Kapitel behandelt grundlegende glottodidaktische Fragen, einschließlich des Konzepts der Interdisziplinarität und der Schlüsselkompetenzen. Das zweite Kapitel behandelt ausgewählte Elemente des Autismus wie Klassifizierung, Entwicklung und die Bedürfnisse autistischer Kinder im Zusammenhang mit dem Fremdsprachenerwerb. Das dritte Kapitel behandelt ausgewählte Elemente der Musik und beschreibt ihre Wirkung auf den Menschen. Das letzte Kapitel enthält die Forschungsmethodologie und die Darstellung der Ergebnisse.