Praca licencjacka
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty

Projekt edytorsko-marketingowy wydania książki Emily Smith Modne życie

Autor
Waszkiewicz, Danuta
Promotor
Zając, Michał
Data publikacji
2024
Abstrakt (PL)

Praca zawiera projekt edytorsko-marketingowy opublikowania wymyślonej na rzecz projektu powieści Emily Smith „Modne życie”. Zaprezentowano historię literatury obyczajowej i romansowej oraz New Adult, opisano typowe dla publikacji tego rodzaju tytułów koncepcje edytorskie (ze szczególnym uwzględnieniem grafik okładkowych), scharakteryzowano zjawiska rynkowe i czytelnicze, tak natury ogólnej jak i te związane z dyskutowanymi segmentami rynku książki. Wymienione i zaprezentowane zostały najważniejsze wydawnictwa publikujące tytuły z segmentu literatury obyczajowo-romansowej. Przeanalizowano listy bestsellerów EMPIK w poszukiwaniu największych przebojów tego segmentu rynku książki. W ramach przygotowania projektu zaproponowano treść książki korespondującą z oczekiwaniami czytelniczymi, jak również szatę edytorską (okładkę, czwórkę tytułową, typografię, etc.). Opisano także (korzystając ze struktury mieszanki marketingowej 4P) działania marketingowe, które mogłyby zapewnić projektowi sukces rynkowy. Główny nacisk położono na działania w mediach społecznościowych.

Abstrakt (EN)

The work includes an editorial and marketing project for the publication of a fictional novel, Fashionable Life, by Emily Smith, created specifically for this project. It presents the history of contemporary and romance literature as well as the New Adult genre, describes editorial concepts typical for publications of this type (with a particular focus on cover graphics), and characterizes market and readership phenomena, both of a general nature and those related to the discussed book market segments. The most important publishers releasing titles in the contemporary and romance literature segment are listed and presented. EMPIK bestseller lists were analyzed in search of the biggest hits in this book market segment. As part of the project preparation, the content of the book corresponding to readers' expectations was proposed, as well as the editorial design (cover, title page, typography, etc.). Marketing activities that could ensure the project's market success were also described (using the 4P marketing mix structure), with the main emphasis on social media activities.

Słowa kluczowe PL
Rynek książki, literatura obyczajowa
literatura romansowa
projekt wydawniczy
promocja książki, Emily Smith, Wydawnictwo Otwarte
Inny tytuł
Editorial and marketing project for the edition of the book of Emily Smith Modne Życie
Wydawca
Uniwersytet Warszawski
Data obrony
2024-07-11
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty