Licencja
Nauka zdalna podczas pandemii Covid-19 i jej konsekwencje w perspektywie licealistów
Abstrakt (PL)
Praca poświęcona została problematyce nauki zdalnej, która została wprowadzona podczas pandemii Covid-19. Opisane zostały w niej nie tylko zagadnienia teoretyczne, ale również konsekwencje, zidentyfikowane także z perspektywy uczniów jednego z liceów. Celem pracy było przedstawienie początków wdrażania z pozoru nowego stylu nauki, form stosowanych podczas pandemii oraz skutków jakie powstały z powodu przejścia na naukę online. W celu poznania opinii uczniów przeprowadzono badanie jakościowe, w którym licealiści mieli szansę wypowiedzieć się na takie kwestie jak korzyści oraz niedogodności wynikające z nauczania zdalnego, formy stosowanej nauki oraz kwestia chęci na wprowadzenie jej w przyszłości. Uczniowie wskazali zdecydowanie więcej wad niż zalet nauczania, którego doświadczyli podczas Covid-19; okazało się, że w większości nie chcieliby powrotu do tej formy uczenia się.