Licencja
Mobile applications and their influence on foreign language acquisition among university students
Abstrakt (PL)
Niniejsza praca licencjacka skupia się na wykryciu typów oraz liczby aplikacji mobilnych powszechnie używanych podczas nauki, jak i ich wpływu na przyswajanie języków obcych przez studentów uniwersyteckich. Składa się z trzech części: teorii, opisu przebiegu badania i dyskusji. Badanie przeprowadzono na 57 uczestnikach poprzez wypełnienie ankiety. Wyniki ankiety wykazały w większości przewidywalne rezultaty, dowodząc duże zainteresowanie tematem wśród grupy badanych oraz pochlebne spostrzeżenia dotyczące użycia aplikacji edukacyjnych, video- i audio-streamingowych. Do ulubionych przez studentów funkcji aplikacji mobilnych zaliczono: fiszki, zadania “zgejmifikowane” oraz rankingi użytkowników. Opinie ankietowanych, w takich aspektach jak: ilość używanych typów aplikacji oraz rozstrzał w użyciu pojedynczych aplikacji, przyniosły nieoczekiwane rezultaty, połowicznie podważając główną hipotezę badania, co skłania do założenia, że jest to dziedzina wymagająca większej ilości badań i dalszej inwestygacji.
Abstrakt (EN)
This BA's thesis focuses on identifying the types and number of mobile applications commonly used during learning and their impact on the acquisition of foreign languages by university students. It consists of three parts: theoretical part, a description of the research process, and discussion. The study was conducted with 57 participants through a survey. The survey results mostly showed predictable outcomes, indicating a significant interest in the topic among the participants, and favorable perceptions of the use of educational, video, and audio-streaming applications. Students most chosen features of mobile applications included flashcards, gamification of tasks and exercises, as well as user rankings. The participants' opinions on aspects such as the quantity of used application types and the distribution of usage history for individual applications yielded unexpected results, partially challenging the main research hypothesis. This suggests that this field has potential for a contemporary study and requires further investigation.