Artykuł w czasopiśmie
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty

Smart shopping in consumption behaviour of young polish singles

Autor
Zalega, Tomasz
Data publikacji
2021
Abstrakt (PL)

Artykuł ma charakter badawczy i dotyczy analizy zjawiska sprytnych zakupów wśród polskich młodych singli. Jego podstawowym celem jest identyfikacja postaw i zachowań wpisujących się w sprytne zakupy wśród osób młodych. Opracowanie składa z dwóch części: teoretycznej i empirycznej. W pierwszej z nich, na podstawie krytycznej analizy literatury, wyjaśniono pojęcie i istotę sprytnych zakupów jako trendu konsumenckiego. Druga zasadnicza część pracy natomiast ma charakter empiryczny. Podstawę wnioskowania stanowi materiał badawczy pozyskany dzięki przeprowadzonym przez autora badaniom w formie wywiadu kwestionariuszowego wśród młodych polskich singli. Podjęcie takiego projektu badawczego jest uzasadnione, ponieważ tendencje wpisujące się w ideę sprytnych zakupów mają bezpośredni wpływ na decyzje zakupowe młodych konsumentów i ułatwiają opracowanie strategii marketingowych przedsiębiorstw na rynku

Abstrakt (EN)

This article is a research exercise examining smart shopping among young Polish singles. Its primary goal is to identify smart shopping attitudes and behaviours of young people. The study consists of two parts: theoretical and empirical. The first part explains the concept and essence of smart shopping as a consumer trend, building upon a critical analysis of literature. The second, major part is empirical. The inference is based on the research material obtained through research carried out by the author by means of the survey method, an online survey technique using a questionnaire survey among young Polish singles. Undertaking such a research project is justified since smart shopping tendencies have a direct impact on purchase decisions of young consumers, while making it easier for businesses to develop marketing strategies.

Słowa kluczowe PL
młodzi single
sprytne zakupy
sprytni konsumenci
zachowania konsumpcyjne
Dyscyplina PBN
nauki o zarządzaniu i jakości
Czasopismo
Acta Scientiarum Polonorum. Oeconomia
Tom
20
Zeszyt
3
Strony od-do
55-67
ISSN
1644-0757
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty