Licencja
Smart shopping in consumption behaviour of young polish singles
Abstrakt (PL)
Artykuł ma charakter badawczy i dotyczy analizy zjawiska sprytnych zakupów wśród polskich młodych singli. Jego podstawowym celem jest identyfikacja postaw i zachowań wpisujących się w sprytne zakupy wśród osób młodych. Opracowanie składa z dwóch części: teoretycznej i empirycznej. W pierwszej z nich, na podstawie krytycznej analizy literatury, wyjaśniono pojęcie i istotę sprytnych zakupów jako trendu konsumenckiego. Druga zasadnicza część pracy natomiast ma charakter empiryczny. Podstawę wnioskowania stanowi materiał badawczy pozyskany dzięki przeprowadzonym przez autora badaniom w formie wywiadu kwestionariuszowego wśród młodych polskich singli. Podjęcie takiego projektu badawczego jest uzasadnione, ponieważ tendencje wpisujące się w ideę sprytnych zakupów mają bezpośredni wpływ na decyzje zakupowe młodych konsumentów i ułatwiają opracowanie strategii marketingowych przedsiębiorstw na rynku
Abstrakt (EN)
This article is a research exercise examining smart shopping among young Polish singles. Its primary goal is to identify smart shopping attitudes and behaviours of young people. The study consists of two parts: theoretical and empirical. The first part explains the concept and essence of smart shopping as a consumer trend, building upon a critical analysis of literature. The second, major part is empirical. The inference is based on the research material obtained through research carried out by the author by means of the survey method, an online survey technique using a questionnaire survey among young Polish singles. Undertaking such a research project is justified since smart shopping tendencies have a direct impact on purchase decisions of young consumers, while making it easier for businesses to develop marketing strategies.