Licencja
Media społecznościowe w służbie działań edukacyjno-wychowawczych. Analiza zjawiska sharentingu na przykładzie polskich influencerów: Anieli Woźniakowskiej, Weroniki Sowy i Angeliki Trochonowicz
Abstrakt (PL)
Praca Media społecznościowe w służbie działań edukacyjno-wychowawczych: analiza zjawiska sharentingu na przykładzie polskich influencerów: Anieli Woźniakowskiej, Weroniki Sowy i Angeliki Trochonowicz ma na celu analizę zjawiska sharentingu w kontekście edukacyjnym i przedstawienie związanych z nim szans i zagrożeń. Pierwszy rozdział dotyczy rozwoju funkcji edukacyjno-wychowawczej Internetu, definicji sharentingu i jego charakterystyki w obliczu nowych mediów oraz funkcjonowania tego zjawiska w Polsce. W rozdziale drugim omówiono fenomen social media marketingu, wykorzystywanie wizerunku dzieci w reklamach i istnienie kidfluencerów. Obecność najmłodszych może wpływać pozytywnie na odbiór promocji oraz przycyzniać się do budowania marki osobistej. Rozdział trzeci skupia się na polskich influencerach parentingowych oraz szansach i zagrożeniach związanych z publikacją treści wychowawczych. Jako narzędzie badawcze zastosowano metodę studium przypadków trzech twórczyń – Anieli Woźniakowskiej, Weroniki Sowy i Angeliki Trochonowicz. Z analizy wynika, że influencerki nie wykorzystują potencjału edukacyjnego mediów społecznościowych.
Abstrakt (EN)
Thesis Social media in the service of educational activities: analysis of the sharenting phenomenon on the example of Polish influencers: Aniela Woźniakowska, Weronika Sowa and Angelika Trochonowicz aims to analyze the sharenting phenomenon in the educational context and present the opportunities and threats related to it. The first chapter is about the development of the educational function of the Internet, the definition of sharenting and its characteristics in the world of new media, and the issue of this phenomenon in Poland. The second chapter discusses the phenomenon of social media marketing, the use of children's images in advertising and the existence of kidfluencers. The presence of the youngest can have a positive impact on the reception of advertisements and contribute to building a personal brand. The third chapter focuses on Polish parenting influencers and the opportunities and threats related to the publication of parenting content. The research tool used was the case study method of three influencers - Aniela Woźniakowska, Weronika Sowa and Angelika Trochonowicz. The analysis shows that influencers do not make use of educational potential of social media.