Artykuł w czasopiśmie
Brak miniatury
Licencja
Budżet partycypacyjny jako potencjał edukacji obywatelskiej dorosłych. Przykład Warszawy
Data publikacji
2017
Abstrakt (PL)
Artykuł jest refleksją nad możliwym potencjałem budżetu partycypacyjnego w edukacji obywatelskiej osób dorosłych. Warszawski budżet partycypacyjny analizowany jest tu jako przykład próby realizacji celów edukacyjnych. Szczegółowo omówione są kolejne etapy jego realizacji, z uwzględnieniem tego, w jaki sposób rozwijają kompetencje obywatelskie osób dorosłych. Z analizy oficjalnych dokumentów i ewaluacji działań wynika, że potencjał edukacyjny warszawskiego budżetu partycypacyjnego nie jest w pełni wykorzystany. Artykuł kończą rekomendacje dotyczące sposobów udoskonalania istniejącego rozwiązania, by lepiej rozwijać kompetencje obywatelskie dorosłych.
Słowa kluczowe PL
Edukacja obywatelska
dorośli
budżet partycypacyjny
kompetencje obywatelskie.
Dyscyplina PBN
pedagogika
Czasopismo
PEDAGOGIKA SPOŁECZNA
Tom
3
Strony od-do
157 - 175
ISSN
1642-672X
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty