Licencja
Pomiędzy rzeczywistością społeczną a światem gry: perspektywa graczy serii the Sims.
Abstrakt (PL)
Poniższa praca zajmuje się tematyką rzeczywistości społecznej i wirtualnej, w których uczestniczą gracze. Praca składa się z trzech głównych rozdziałów. W części teoretycznej praca skupia się na pojęciu symulacji, relacji między graczem a grą oraz kwestią tożsamości i wspólnotowości. Przeprowadzone badania miały charakter jakościowy, opierały się na wywiadach indywidualnych z 15 graczami w wieku od 19-30 lat, które posiadały doświadczenie grania w grę The Sims. Badana problematyka skupia się na tożsamości gracza, jego relacji z graną grą, jego ekspresją w grze i kwestią zacierania się granic w doświadczanych przez gracza rzeczywistościach. Wyniki badań pokazały cechy charakterystyczne graczy. Udało się wyróżnić trzy formy zacierania się granic. W ocenie osób badanych świat gry oferuje więcej niż rzeczywistość, a podejmowanie ryzyka w grze jest prostsze, ponieważ nie niesie za sobą żadnych konsekwencji.
Abstrakt (EN)
The following work address the topic of social and virtual reality in which players participate. The work consists of three main chapters. In the theoretical part, the work focuses on the concept of simulation, the relationship between the player and the game, and the issue of identity and community. The research conducted was qualitative and based on individual interviews with 15 gamers aged 19-30 who had experience playing The Sims. Research question focus on the gamer's identity, gamer's relationship with the game, gamer's expression in the game and the issue of blurring the boundaries in the realities experienced by the gamer. The test results pointed out characteristic of gamers as well as managed to distinguish three forms of blurring of boundaries. According to the respondents, the game world offers more than reality, and taking risks in the game is easier because it carries no consequences.