Praca licencjacka
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty

Portrety wielkich postaci w filmach, analiza porównawcza na postawie: „Napoleon” Ridleya Scotta, „Żelazna Dama” Phylliady Lloyda, „Kochanica Króla” Maiwenn

Autor
Jackowska, Anna
Promotor
Rogowski, Sławomir
Data publikacji
2024
Abstrakt (PL)

Celem pracy jest analiza porównawcza trzech filmów przedstawiających postacie historyczne: Napoleon w reżyserii Ridleya Scotta, Żelazna Dama w reżyserii Phyllidy Lloyd oraz Kochanica Króla Jeanne du Barry w reżyserii Jeanne. W pracy szczegółowo omawiany jest sposób portretowania wybitnych postaci w kinie i zachowanie wierności historycznej zarówno postaci jak i poruszanych wydarzeń. Praca analizuje jak te produkcje łączą fakty z fikcją oraz jak takie przedstawienia wpływają na postrzeganie tych postaci historycznych przez współczesnych widzów. Analiza uwzględnia również oceny ekspertów oraz porównanie z wynikami box office. Celem jest ukazanie, w jaki sposób różne podejścia do portretowania postaci historycznych wpływają na odbiór filmów przez widzów oraz ich sukces komercyjny.

Abstrakt (EN)

The aim of the work is a comparative analysis of three films portraying historical figures: Napoleon directed by Ridley Scott, The Iron Lady directed by Phyllida Lloyd and Jeanne du Barry directed by Maiwenn. The work discusses in detail the method of portraying outstanding figures in cinema and maintaining historical fidelity to both the characters and the events discussed. The work analyzes how these productions combine fact with fiction and how such representations influence the perception of these historical figures by modern viewers. The analysis also takes into account expert ratings and comparison with box office results. The aim is to show how different approaches to portraying historical figures influence the audience's reception of films and their commercial success.

Słowa kluczowe PL
Napoleon
Żelazna Dama
Jeanne du Barry
film
aktor
historia
portretowanie postaci historycznych
Inny tytuł
Portraits of great characters in films, a comparative analysis based on: Ridley Scott's 'Napoleon', Phylliad Lloyd's 'The Iron Lady', Maiwenn's 'Jeanne du Barry'
Wydawca
Uniwersytet Warszawski
Data obrony
2024-07-15
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty