Rozdział w monografii
Brak miniatury
Licencja
Niezdolność do rozmowy a fenomen słuchania. O emancypującej roli hermeneuty wychowania
Autor
Data publikacji
2017
Abstrakt (PL)
Hans-Georg Gadamer w tekście Niezdolność do rozmowy wskazał przyczyny niepowodzenia wprowadzeniu dialogu/rozmowy . Zasadniczo sprowadzają się one do braku słuchania lub „zdeformowanych” jego postaci . Tymczasem słuchanie jest immanentnie związane z doświadczeniem rozumienia – to zaś jest podstawowym dla hermeneutyki filozoficznej sposobem ludzkiego (i dlatego dialogicznego) przebywania w świecie .W hermeneutyce zawarta jest implicite swoiście rozumiana rola kogoś, kogo można – a być może nawet: trzeba – określić „hermeneutą wychowania” . W artykule zostaną odsłonięte emancypacyjne aspekty jego sposobu bycia .
Dyscyplina PBN
pedagogika
Tytuł monografii
Pedagogika dialogu. Emancypacyjny potencjał dialogu
Strony od-do
59-69
Wydawca ministerialny
Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty