Rozdział w monografii
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty

Poésie en classe du français langue étrangère – contribution au développement des compétences linguistiques et culturelles

Autor
Kalinowska, Ewa
Data publikacji
2019
Abstrakt (EN)

This paper explores the issue of teaching foreign literature - especially poetry - in the classroom. In foreign language education, the teaching of literature/poetry remains a vehemently debated issue. Which and whose poetry should be taught? How should it be taught? What role should the learners’ culture play in the acquisition of knowledge of the French-language poetry? How can the French language teachers learn the skill of incorporating poetry into their teaching of French as a foreign language? And how can they develop in the learners both linguistic and cultural competence?

Słowa kluczowe EN
french as a foreign language, didactics, French-language literature, French-language poetry
Dyscyplina PBN
literaturoznawstwo
Tytuł monografii
Quand regarder fait lire. Nouveaux défis dans l’enseignement des littératures de langue française
Strony od-do
77-88
Wydawca ministerialny
Uniwersytet Warszawski
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty