Praca magisterska
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty

Language Learning or Language Acquisition in Bilingual Children: A Case Study

Autor
Voloshyna, Oleksandra
Promotor
Możejko, Zbigniew
Data publikacji
2025
Abstrakt (PL)

Niniejsza praca magisterska bada różne podejścia do nauczania dzieci wielojęzycznych poprzez obszerne studium przypadku. Badanie zagłębia się w złożoność edukacji wielojęzycznej i strategie stosowane w różnych placówkach edukacyjnych, aby zaspokoić wyjątkowe potrzeby wielojęzycznych uczniów. Celem tej pracy jest wyjaśnienie skutecznych praktyk, które wspierają rozwój językowy i sukcesy akademickie wśród wielojęzycznych uczniów, poprzez dogłębną analizę konkretnego studium przypadku. W badaniu rozważono także wyzwania stojące przed nauczycielami i zaproponowano zalecenia dotyczące optymalizacji strategii edukacji wielojęzycznej.

Abstrakt (EN)

This master thesis explores various approaches to teaching multilingual children through a comprehensive case study. The research delves into the complexities of multilingual education and investigates strategies employed in diverse educational settings to address the unique needs of multilingual learners. Through an in-depth examination of a specific case study, the thesis aims to elucidate effective practices that foster linguistic development and academic success among multilingual students. The study also considers challenges faced by educators and proposes recommendations for optimizing multilingual education strategies

Słowa kluczowe PL
edukacja wielojęzyczna
przyswajanie języka
strategie nauczania
studium przypadku
sukces akademicki
Inny tytuł
Nauka języka czy przyswajanie języka u dzieci dwujęzycznych: Studium przypadku
Wydawca
Uniwersytet Warszawski
Data obrony
2025-02-17
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty