Licencja
Promowanie zachowań prośrodowiskowych w komunikacji warszawskich restauracji
Abstrakt (PL)
Sektor gastronomiczny znacząco przyczynia się do degradacji środowiska. W codziennych praktykach może to oddziaływanie ograniczać. Opierając się na codziennym kontakcie z gośćmi jest predestynowany do tego, by zwiększać świadomość konsumentów, wpływać na nawyki żywieniowe i kształtować postawy prośrodowiskowe, do czego zachęcają organizacje branżowe, podpowiadając narzędzia. Praca analizuje, czy narzędzia te są stosowane w warszawskich restauracjach, a jeśli tak, to do jakich grup i w jaki sposób kierowany jest przekaz.
Abstrakt (EN)
The food service sector contributes significantly to environmental degradation. This impact may be limited in everyday practice. Being based on daily contact with guests, the industry is predestined to increase consumer awareness, influence eating habits and shape pro-environmental attitudes - encouraged by professional organizations that suggest possible tools. The work analyzes whether these tools are used in Warsaw restaurants, and if so, to which groups and how the message is directed.