Artykuł w czasopiśmie
Brak miniatury
Licencja

CC-BY-NCCC-BY-NC - Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne

Twitter w kampaniach informacyjnych o związkach osób tej samej płci w Polsce i w USA

Autor
Barlik, Jacek
Data publikacji
2017
Abstrakt (PL)

Wśród narzędzi komunikowania używanych przez organizatorów publicznych kampanii informacyjnych coraz częściej znajdują się media społecznościowe, w tym Twitter. Dotyczy to także wywołujących żywe debaty kontrowersyjnych zagadnień społecznych, ideowych, politycznych i obyczajowych, jak np. związki tej samej płci. Analiza komunikowania za pomocą Twittera, które amerykańskie i polskie organizacje wspierające związki tej samej płci prowadziły w 2015 roku, posłużyła do sformułowania wniosków o roli Twittera w nowoczesnych kampaniach informacyjnych i edukacyjnych.

Abstrakt (EN)

Public awareness campaigns have begun to actively use social media, including Twitter. This also concerns controversial social and political issues, new ideas and habits, arousing hot debates, as exemplified by same-sex unions. This chapter investigates the use of Twitter communication by the Polish and American organizations supporting same-sex unions in 2015. It serves as a case study to formulate conclusions about the role of Twitter in modern informational and educational campaigns.

Słowa kluczowe PL
kampanie informacyjne
Twitter
media społecznościowe
związki osób tej samej płci
organizacje LGBT
kampanie społeczne
Dyscyplina PBN
nauki o komunikacji społecznej i mediach
Czasopismo
Studia Medioznawcze
Tom
4 (71)
Strony od-do
61-76
ISSN
1641-0920
Data udostępnienia w otwartym dostępie
2017-12-01
Licencja otwartego dostępu
Uznanie autorstwa- Użycie niekomercyjne