Praca magisterska
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty

Media i kobiecy Body Image. Wpływ współczesnych mediów na postrzeganie wizerunku kobiet.

Autor
Gałązka, Julia
Promotor
Kaczmarek-Śliwińska, Monika
Data publikacji
2024
Abstrakt (PL)

Perspektywa określenia znaczenia mediów w kreowaniu standardów wyglądu kobiet przez media oraz wyodrębnienie elementów pozytywnie i negatywnie wpływających na budowanie się opinii na temat kobiecego ciała. Wiedza ta ma szansę okazać się przydatna dla specjalistów zajmujących się medioznawstwem, psychologią, a także połączeniem tych dwóch dziedzin, a także samych kobiet korzystających z przekazów medialnych. Cel: Opisanie elementów mających istotne znaczenie w kreowaniu się ideałów wyglądu kobiet oraz wykazanie wpływu mediów na to zjawisko. Metody badań: W badaniu przeprowadzonym przez autorkę wykorzystano badanie sondażowe. Podczas gromadzenia danych korzystano z systemu analitycznego Google Forms należącego do pakietu narzędzi Google. Wyniki: Badania pokazały, że media motywują negatywne skutki postrzeganie kobiecego ciał przez kobiety i prezentowane przez nie treści obniżają satysfakcję z własnego ciała respondentek. Wartość poznawcza: Znajomość tych komponentów ułatwia identyfikację wpływu treści prezentowanych przez media na kobiecy body image i postrzeganie ich wizerunku przez zbiorowości. Pozwala także celniej przewidywać potencjalny wpływ czynników zewnętrznych, które mogą na niego oddziaływać.

Słowa kluczowe PL
wygląd kobiet
wizerunek kobiet
body image
kobieta w mediach
Inny tytuł
Media and the female body image. The influence of modern media on the perception of women's image.
Wydawca
Uniwersytet Warszawski
Data obrony
2024-07-03
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty