Artykuł w czasopiśmie
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty

Experiential marketing – the state of research in Poland

Autor
Dziewanowska, Katarzyna
Kacprzak, Agnieszka
Data publikacji
2019
Abstrakt (PL)

Celem artykułu jest przedstawienie koncepcji gospodarki doświadczeń i marketingu doświadczeń oraz stanu badań w dziedzinie marketing doświadczeń w Polsce. Podczas, gdy rozważania na temat gospodarki doświadczeń i marketingu doświadczeń w zachodnim piśmiennictwie pojawiły się już pod koniec lat 90., w Polsce zyskały zainteresowanie dopiero w ciągu ostatniej dekady. Przeprowadzony systematyczny przegląd literatury wskazuje na niewielką liczbę badan empirycznych, wśród których dominują studia przypadku. Zidentyfikowano następujące kierunki przyszłych badań: pomiar doświadczeń konsumentów, ze szczególnym naciskiem na środowisko online i mobile, zjawisko współtworzenia doświadczenia oraz pogłębione zrozumienie związku doświadczenia konsumenta i wartości.

Abstrakt (EN)

The aim of the paper is to present the state of research in the field of experiential marketing in Poland. The concepts of the experience economy and experiential marketing have emerged in the Western countries in late 90-ties, while in Poland they started attracting researchers’ attention in the last 10 years. Still, the systematic literature review presented in this paper reveals that a number of empirical studies in this field is low and most of the papers present case studies. The directions for future research include measuring customer experience in different contexts with special emphasis on online and mobile customer experiences. The unexplored paths are also connected with co-creation of experiences and understanding and measuring the experience concept and its relation to value for customer.

Słowa kluczowe PL
gospodarka doświadczeń,
marketing doświadczeń,
systematyczny przegląd literatury,
Polska
Dyscyplina PBN
nauki o zarządzaniu i jakości
Czasopismo
Miesięcznik Marketing i Rynek
Tom
XXVI
Zeszyt
9
Strony od-do
4-14
ISSN
1231-7853
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty