Praca magisterska
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty

Metody karania i nagradzania w pracy nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej

Autor
Szczepaniak, Joanna
Promotor
Kamińska, Janina
Data publikacji
2024
Abstrakt (PL)

Praca magisterska pt. ,,Metody karania i nagradzania w pracy nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej” ma charakter teoretyczny i koncentruje się na analizie metod wychowawczych stosowanych przez nauczycieli na etapie edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej. Celem było zbadanie, jakie treści na temat karania i nagradzania są skierowane do nauczycieli. Podstawą badań były czasopisma dla nauczycieli, które stanowią fundamentalne źródło wiedzy praktycznej oraz inspiracji dla osób pracujących z dziećmi. Praca przedstawia zarówno teoretyczne aspekty karania i nagradzania, jak i praktyczne zastosowania tych metod, dostarczając wartościowych wniosków i rekomendacji dla współczesnych nauczycieli. Analiza wykazała potrzebę dalszych badań i refleksji nad tym metodami wychowawczymi oraz konieczność poszerzania wiedzy w tym obszarze. Dodatkowo w pracy przedstawione zostały praktyczne wskazówki, jak kształtować pożądane zachowania u dzieci. Mogą być one pomocne w codziennej pracy z dziećmi, szczególnie dla początkujących nauczycieli.

Abstrakt (EN)

The thesis entitled. , 'Punishment and reward methods in the work of an early childhood education teacher', is theoretical in nature and focuses on the analysis of the educational methods used by teachers in early childhood and pre-school education. The aim was to investigate what content on punishment and reward is directed at teachers. The research was based on teacher magazines, which are a fundamental source of practical knowledge and inspiration for those working with children. The paper presents both the theoretical aspects of punishment and reward and the practical applications of these methods, providing valuable conclusions and recommendations for today's teachers. The analysis showed the need for further research and reflection on these parenting methods and the necessity to expand knowledge in this area. In addition, the paper presents practical tips on how to shape desirable behaviour in children. These can be helpful in everyday work with children, especially for novice teachers.

Słowa kluczowe PL
metoda karania
metoda nagradzania
kara
nagroda
wychowanie
uczeń
dziecko
wzmocnienia
Inny tytuł
Punishment and reward methods in the work of the early childhood education teacher.
Wydawca
Uniwersytet Warszawski
Data obrony
2024-06-27
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty