Praca magisterska
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty

Microlearning. Utilizing Tik Tok for English learning: evaluation of the usefulness and effectiveness of micro lessons posted on the platform

Autor
Zielinko, Aleksandra
Promotor
Masiejczyk, Alisa
Data publikacji
2023
Abstrakt (PL)

Celem niniejszej pracy jest analiza nowoczesnej formy nauczania – mikronauczania, która zyskuje coraz większe uznanie dzięki wszechobecnej technologii oraz wzrostowi ilości przetwarzanych przez przeciętnego człowieka informacji. Praca skoncentrowana jest na kompleksowym opisie zjawiska mikronauczania, ocenie skuteczności tej metody oraz szczegółowym zrozumieniu motywacji, które skłaniają do jej zastosowania w procesie nauczania współczesnych uczniów. Analiza skupia się przede wszystkim na mikrolekcjach zamieszczanych na TikToku – jednej z najbardziej popularnych platform społecznościowych wśród młodych osób. W pierwszej części pracy znajduje się teoretyczny opis zagadnień związanych z nowoczesną edukacją, mikronauczaniem, platformami korzystającymi z metody mikronauczania, a także TikTokiem i zamieszczanymi tam mikrolekcjami. Druga część pracy poświęcona jest praktycznej analizie wyników ankiety przeprowadzonej wśród młodych nauczycieli, która nie tylko oceniła skuteczność mikrolekcji na TikToku w nauczaniu języka angielskiego, lecz także ukazała ich pozytywne podejście do mikronauczania. Otrzymane wyniki potwierdzają potencjał tej metody w nowoczesnym procesie edukacyjnym.

Abstrakt (EN)

The purpose of this thesis is to analyze one of the modern approaches to education – microlearning, which is gaining increasing recognition due to the ubiquity of technology and the increase in the amount of information processed by the average person. The thesis focuses on a comprehensive description of the phenomenon of microlearning, an evaluation of the effectiveness of this method and a detailed insight into the motivations that prompt its use in the teaching process of today's students. The analysis focuses primarily on micro lessons posted on TikTok – one of the most popular social media platforms among young people. The first part of the work includes a theoretical description of issues related to modern education, microlearning, platforms using the microteaching method, as well as TikTok and the microlessons posted there. The second part of the work is devoted to a practical analysis of the results of a survey conducted among young teachers. The survey not only evaluated the effectiveness of microlessons on TikTok in teaching English, but also showed the respondents’ positive attitude towards microlearning. The results obtained confirm the potential of this method in the modern educational process.

Słowa kluczowe PL
Mikronauczanie
mikrolekcje
TikTok
nowoczesne_metody_nauczania
Inny tytuł
Mikrolearning. Wykorzystanie Tik Toka do nauki języka angielskiego: ocena użyteczności i efektywności mikrolekcji zamieszczonych na platformie
Wydawca
Uniwersytet Warszawski
Data obrony
2023-12-13
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty