Rozdział w monografii
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty

Badanie przedsiębiorczości – metody, pomiar, podejścia badawcze

Autor
Glinka, Beata
Kłobukowski, Paweł
Data publikacji
2022
Abstrakt (PL)

DEFINICJA POJĘCIA: w haśle ‘badanie przedsiębiorczości’ zaprezentowano podstawowe kwestie związane z metodami badań przedsiębiorczości i podejściami do badań przedsiębiorczości. ANALIZA HISTORYCZNA POJĘCIA: w tej części skupiono się na prezentacji uwarunkowań wyboru metod, a także głównych grup metod, które służą do zgłębiania problematyki przedsiębiorczości. PROBLEMOWE UJĘCIE POJĘCIA: w kolejnym podrozdziale zaprezentowano podstawowe kwestie związane z badaniami jakościowymi, ilościowymi i mieszanymi, a także z technikami i narzędziami, które są dla nich właściwe. tę część zamyka prezentacja wybranych etycznych wyzwań prowadzenia badań przedsiębiorczości. REFLEKSJA SYSTEMATYCZNA Z WNIOSKAMI I REKOMENDACJAMI: opis hasła kończy przedstawienie rekomendacji dla młodych badaczy.

Słowa kluczowe PL
Badanie przedsiębiorczości
etyka badań
badania jakościowe
badania ilościowe
badania mieszane
Dyscyplina PBN
nauki o zarządzaniu i jakości
Tytuł monografii
Przedsiębiorczość
Strony od-do
47-66
Wydawca ministerialny
Akademia Ignatianum w Krakowie
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty