Praca magisterska
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty

Évaluation dans le contexte de l’activité théâtrale en classe de FLE : la perspective des enseignants

Autor
Szewczyk, Beata
Promotor
Smuk, Maciej
Data publikacji
2023
Abstrakt (PL)

Celem naszej pracy jest analiza roli ewaluacji zadania teatralnego w kontekście nauczania języka francuskiego, a także technik, które są w tym celu wykorzystywane przez nauczycieli. Na początku zostanie przedstawiona definicja zadania teatralnego wraz z jego umiejscowieniem w historii technik dydaktycznych. Następnie zostanie przywołane pojęcie oceniania kształtującego, które wydaje się najlepszym rozwiązaniem w ramach pracy z tego typu ćwiczeniem. Kolejna część będzie dotyczyć analizy materiału zebranego podczas wywiadów z nauczycielami, którzy pracują z młodzieżą z wykorzystaniem zadania teatralnego, a także z nauczycielami, którzy takiej praktyki nie stosują.

Abstrakt (EN)

The objective of our work is to focus on the perspective of teachers regarding assessment in the context of theatrical activity. First of all, we will try to define the notion of theatrical activity and present it in the diachronic perspective. Then, we will analyze the role of the formative evaluation in FLE class which seems to be the best solution in order to evaluate the theatrical activity. Then, we will present the interviews with the teachers who work with this type of activity and with those who does not experience such a school practice. We will analyze the results under the axis of the evaluation which will allow us to propose the solution how to manage the theatrical practice in class.

Abstrakt (inny)

L'objectif du mémoire du master est de réfléchir sur la perspective des enseignants concernant l’évaluation dans le contexte de l’activité théâtrale. Tout d’abord, nous essayerons de définir la notion de l’activité théâtrale et de la présenter dans la perspective diachronique. Ensuite, nous analyserons le rôle de l’évaluation formative en classe de FLE qui paraît être la meilleure solution afin d’évaluer l’activité théâtrale. Puis, nous présenterons les entretiens avec les enseignants qui proposent ce type d’activité aux élèves et avec ceux qui n’ont pas d’expérience avec la pratique théâtrale. Nous analyserons les résultats sous l’axe de l’évaluation ce qui nous permettra de définir comment gérer la pratique théâtrale auprès du public lycéen.

Słowa kluczowe PL
ocenianie kształtujące
ocenianie sumujące
zadanie teatralne
Inny tytuł
Ocenianie w kontekście zadania teatralnego: perspektywa nauczycieli języka francuskiego jako obcego
Wydawca
Uniwersytet Warszawski
Data obrony
2023-11-15
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty