Licencja
Kreowanie wizerunku polityka przed i po objęciu funkcji Prezesa Rady Ministrów na przykładzie Mateusza Morawieckiego
Abstrakt (PL)
Praca przedstawia wizerunek premiera Mateusza Morawieckiego przed i po objęciu funkcji Prezesa Rady Ministrów ze szczególnym uwzględnieniem wpływu aktywności w mediach społecznościowych. Porusza kwestie marketingu politycznego i narzędzi w nim używanych, analizuje pojęcia kreowania wizerunku w polityce, amerykanizacji czy roli mediów społecznościowych w komunikacji politycznej. Analizie poddane zostały wystąpienia Mateusza Morawieckiego jak również jego działalność w mediach społecznościowych. Na podstawie analizy własnej ocenia proces budowania wizerunku w obszarze czterech osi, które opisują proces zmian wizerunku premiera Mateusza Morawieckiego.
Abstrakt (EN)
The paper presents the image of Mateusz Morawiecki before and after taking over the function of Prime Minister. It particularly emphasises the influence of his presence in social media. The paper raises the issues of political marketing and tools used in it as well as the analysis of the concepts of creating the image in politics, Americanization and the role of social media in political communication. Mateusz Morawiecki's speeches as well as his activities in social media were analysed. Based on the own analysis, the author assesses the image-building process in the area of four axes that describe the process of changing the image of Prime Minister Mateusz Morawiecki.