Monografia
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty

Stereotypy oraz wizerunki kobiety i mężczyzny w reklamie

Autor
Kończak, Jarosław
Data publikacji
2023
Abstrakt (PL)

Wizerunki kobiety i mężczyzny w reklamie to jedne z kluczowych elementów komunikacji, która z założenia ma wpływać na odbiorców, wywołując pożądane przez reklamodawców działania. Bohaterki i bohaterowie reklam nie tylko oferują produkty i usługi, ale również inspirują, edukują, pokazują, jak żyć, jak się zachowywać, co robić, po co to robić, jak myśleć, jakie są najważniejsze wartości. Pomagają nam funkcjonować, rozwiewają wątpliwości, wskazują nowe horyzonty, trendy i zachowania. To z nimi odbiorcy obu płci mają szansę się porównywać, w nich przeglądać się niemal jak w lustrze, ich naśladować, podziwiać, z nimi się identyfikować. Odpowiedni, akceptowany przez odbiorców bohater reklamy zwiększa szanse na pozytywny odbiór marki, prezentowanych produktów i usług, a w konsekwencji ma przełożenie na decyzje zakupowe.

Dyscyplina PBN
nauki o komunikacji społecznej i mediach
Wydawca ministerialny
Newsline
ISBN
978-83-965447-3-5
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty