Praca magisterska
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty

Standaryzacja oraz adaptacja globalnych strategii marketingowych na rynku polskim

Autor
Kozłowska, Ewa
Promotor
Przybysz, Łukasz
Data publikacji
2024
Abstrakt (PL)

Celem niniejszej pracy jest określenie, w jakim stopniu globalne przedsiębiorstwa adaptują lub standaryzują swoje globalne strategie marketingowe do rynku polskiego. Praca obejmuje ujęcie teoretyczne, w którym przybliżono problematykę standaryzacji i adaptacji globalnych strategii marketingowych, zdefiniowano ich pojęcie oraz zakres i formy występowania. Omówiono również korzyści płynące z ich zastosowania oraz potencjalne ograniczenia. W pracy opisano pojęcie globalnej strategii marketingowej oraz jej uwarunkowania. W części badawczej skoncentrowano się na działalności globalnych przedsiębiorstw, takich jak Coca-Cola i Apple, na rynku polskim. Przeprowadzono szczegółową analizę globalnych strategii marketingowych w odniesieniu do formuły 4P (produkt, cena, promocja, miejsce). Zbadano także postrzeganie przez polskich konsumentów globalnych strategii marketingowych Coca-Cola oraz Apple w odniesieniu do formuły 4P. Wyniki analizy pozwoliły na wyciągnięcie wniosków na temat efektywności obu podejść (adaptacji i standaryzacji) w kontekście rynku polskiego oraz ich wpływu na postrzeganie analizowanych marek przez polskich konsumentów.

Abstrakt (EN)

The purpose of this thesis is to determine the extent to which global companies adapt or standardize their global marketing strategies to the Polish market. The work includes a theoretical approach that takes a closer look at the issue of standardization and adaptation of global marketing strategies, defines their concept and their scope and forms of occurrence. The benefits of their application and potential limitations are also discussed. The paper describes the concept of global marketing strategy and its determinants. The research part focuses on the activities of global companies, such as Coca-Cola and Apple, in the Polish market. A detailed analysis of global marketing strategies in relation to the 4P formula (product, price, promotion, place) was conducted. Polish consumers' perceptions of Coca-Cola's and Apple's global marketing strategies in relation to the 4P formula were also investigated. The results of the analysis allowed conclusions to be drawn about the effectiveness of both approaches (adaptation and standardization) in the context of the Polish market and their impact on Polish consumers' perception of the analyzed brands.

Słowa kluczowe PL
Adaptacja
standaryzacja
strategie marketingowe
marketing mix
strategia marketingowa
globalne strategie marketingowe
globalna strategia
formuła 4P
Inny tytuł
Standardization and adaptation of global marketing strategies in the Polish market
Wydawca
Uniwersytet Warszawski
Data obrony
2024-07-09
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty