Artykuł w czasopiśmie
Brak miniatury
Licencja

CC-BY-NC-NDCC-BY-NC-ND - Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych

Marka Empire jako przykład multiplatformy medialnej – studium przypadku

Autor
Jupowicz-Ginalska, Anna
Data publikacji
2017
Abstrakt (EN)

In this article I present issues related to the condition of the contemporary press, referring to phenomena such as the media brand, media multiplatform and the adaptive model of traditional media. The subject of the research is the British brand Empire, which now consists of elements such as: printed magazine, e-magazine, website, podcasts, social media and events. I verify the following thesis: T1) Empire is an example of media multiplatform and, at the same time, is a modern media brand; T2) Empire is an example of how traditional media adapt to digital environment; T3) Empire is a practical reflection of the general trends in the publishing market.

Słowa kluczowe EN
Empire, media multiplatform, media brand, Internet, adaptive model
Dyscyplina PBN
nauki o komunikacji społecznej i mediach
Czasopismo
Media Research Issues
Tom
60
Zeszyt
4 (232)
Strony od-do
845–865
ISSN
0555-0025
Data udostępnienia w otwartym dostępie
2018-03-28
Licencja otwartego dostępu
Uznanie autorstwa- Użycie niekomercyjne- Bez utworów zależnych