Rozdział w monografii
Brak miniatury
Licencja
Powroty do edukacji formalnej, czyli dojrzali studenci i ich potrzeby
Autor
Data publikacji
2018
Abstrakt (PL)
Celem artykułu jest podjęcie dyskusji dotyczącej dojrzałych studen- tów oraz ich specyficznych potrzeb związanych z funkcjonowaniem w nowej roli. Przytoczono wyniki jakościowych badań nad funkcjono- waniem społecznym dojrzałych wiekiem studentek (powyżej 40. r.ż.), które rozpoczęły kształcenie w niepublicznej szkole wyższej. Obecnie jedynym ułatwieniem, z którego mogą skorzystać ludzie dojrzali myślący o rozpoczęciu edukacji wyższej, jest recognition of prior learning (RPL). W świetle przedstawionych wyników badań wydaje się to niewystarcza- jące. W niniejszym tekście przedstawiono główne problemy wyłaniające się z narracji studentek oraz przywołano ich pomysły, które ułatwiłyby efektywniejsze poradzenie sobie z tymi problemami.
Słowa kluczowe PL
Edukacja Dorosłych
Andragogika
edukacja formalna
edukacja pozaformalna
edukacja nieformalna
Dyscyplina PBN
pedagogika
Tytuł monografii
Przestrzenie i miejsca edukacji dorosłych w Polsce
Strony od-do
170-197
Wydawca ministerialny
Wydawnictwo Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty