Praca magisterska
Brak miniatury
Licencja
Przemysł gier komputerowych a prawa własności intelektualnej.
Autor
Adamczyk, Michał
Promotor
Modrzejewska, Małgorzata
Data publikacji
2024
Abstrakt (PL)
W pracy opisano zakres praw własności intelektualnej jakie przysługują twórcom gier komputerowych w dwóch praktycznych kontekstach. Pierwsza część pracy poświęcona jest teoretycznej problematyce prawa własności intelektualnej oraz źródeł tych praw. W drugiej części pracy omówione zostały prawa autorskie jakie przysługują twórcom oraz sposób ich egzekwowania, zwrócono także uwagę jak korzystanie z nich może wpływać user-generated content. Trzecia część dotyczy zjawiska klonowania gier komputerowych, przedstawiono w niej w jaki sposób twórcy gier mogą się przed nim zabezpieczyć korzystając z praw własności przemysłowej.
Słowa kluczowe PL
własność intelektualna
prawa własności intelektualnej
prawa autorskie
prawa własności przemysłowej
gry komputerowe
gry wideo
przemysł gier komputerowych
twórczość fanowska
klonowanie gier
Inny tytuł
Computer game industry and intellectual property rights.
Wydawca
Uniwersytet Warszawski
Data obrony
2024-09-20
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty