Licencja
Czyny nieuczciwej konkurencji w zakresie reklamy.
Abstrakt (PL)
W pracy podjęto próbę przybliżenia problematyki związanej z reklamą jako czynem nieuczciwej konkurencji na podstawie Ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Reklama jest najczęściej używanym narzędziem marketingowym. W związku z tym, że jej zasięg i skuteczność w znaczny sposób wpływają na wyniki sprzedaży, przedsiębiorcy i reklamodawcy wykorzystują różne, często niezgodne z prawem praktyki promocyjne. Obszarem zainteresowania niniejszego opracowania są postaci nieuczciwej reklamy, takie jak reklama sprzeczna z prawem, dobrymi obyczajami lub uchybiająca godności człowieka, reklama wprowadzająca w błąd, reklama nierzeczowa, reklama ukryta, reklama uciążliwa oraz reklama porównawcza. Katalog ten nie jest jednak zamknięty, ponieważ niemożliwym jest wyczerpujące wyszczególnienie wszelkich form nieuczciwej reklamy.
Abstrakt (EN)
In this study, an attempt was made to approximate issues related to advertising as an act of unfair competition on the basis of the Act of Suppression of Unfair Competition. Advertising is the most commonly used marketing tool. Since its reach and effectiveness have a significant impact on sales results, entrepreneurs and advertisers are willing to use different, often illegal, promotional practices. The focus of the work is on forms of unfair advertising, such as advertising contrary to law, morality or offending human dignity, misleading advertising, non-factual advertising, advertising burdensome, hidden advertising and comparative advertising. However, it is impossible to make an exhaustive list of all acts of unfair competition in the field of advertising.