Praca licencjacka
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Czy po tamtej stronie ekranu też istnieją lustra? Minecraft w świetle antropologicznych teorii gier komputerowych

Uproszczony widok
dc.abstract.enThis work, following contemporary theories addressing the interpenetration of virtual and real spaces, reveals a new way of thinking about computer games. Using Minecraft as an example, it engages in deep reflection on the state of identity and the process of its secondary creation through interaction with an interactive and immersive medium. Particular consideration is given to grassroots activities of players (of a participatory nature), which, combined with an analysis of the computer games industry, contribute to the creation of a new understanding of gamer culture — as a (paid) self-reflective mirror.
dc.abstract.plNiniejsza praca, podążając za współczesnymi teoriami podejmującymi problematykę przenikania się przestrzeni wirtualnej z rzeczywistą, odsłania nowy sposób myślenia o grach komputerowych. Za przykład biorąc Minecrafta podejmuje głęboką refleksję nad stanem tożsamości i procesem jej wtórnej kreacji poprzez obcowanie z interaktywnym oraz immersyjnym medium. Szczególnym namysłem otoczone zostają w niej oddolne działania osób grających (o charakterze uczestniczącym), które w połączeniu z analizą przemysłu gier komputerowych przyczyniają się do stworzenia nowego pojmowania kultury gamerskiej – jako (płatnego) autorefleksyjnego lustra.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentInstytut Kultury Polskiej
dc.contributor.authorZasadni, Ignacy
dc.date.accessioned2025-01-09T12:43:45Z
dc.date.available2025-01-09T12:43:45Z
dc.date.defence2024-07-04
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-06-19
dc.description.promoterKwiatkowska, Paulina
dc.description.reviewerKwiatkowska, Paulina
dc.description.reviewerSzewczyk, Matylda
dc.identifier.apd232726
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/162360
dc.languagepl
dc.language.otheren
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.envirtual reality
dc.subject.enidentity creation
dc.subject.enMinecraft
dc.subject.enparticipatory culture
dc.subject.encomputer games
dc.subject.enimmersion
dc.subject.eninteractive media
dc.subject.engaming culture
dc.subject.plwirtualna realność
dc.subject.plkreowanie tożsamości
dc.subject.plMinecraft
dc.subject.plkultura 2.0
dc.subject.plgry komputerowe
dc.subject.plimmersja
dc.subject.plmedia interaktywne
dc.subject.plkultura graczy
dc.titleCzy po tamtej stronie ekranu też istnieją lustra? Minecraft w świetle antropologicznych teorii gier komputerowych
dc.title.alternativeAre there mirrors on the other side of the screen? Minecraft in the light of anthropological computer game theories
dc.typeBachelorThesis
dspace.entity.typePublication