Praca licencjacka
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Wpływ TikToka i Instagrama na samoocenę i poczucie własnej wartości u pokolenia Z

Uproszczony widok
dc.abstract.enThe study attempts to analyze the impact of social media—specifically the TikTok and Instagram applications—on the shaping of self-esteem and sense of self-worth among members of Generation Z. It presents the characteristics of this generation, the factors shaping it, as well as the way Generation Z uses the Internet and social media. The study addresses the functioning and the phenomenon of the popularity of the two titular social platforms. It describes the process of shaping self-esteem and self-worth, as well as the main trends observed on the aforementioned platforms that correlate with the building of self-esteem. Based on original research conducted through surveys and an interview with a psychotherapist, as well as an analysis of existing scientific works, the study examines the aspect of the influence of new media on users and their sense of self-worth. In the conducted research, the thesis proposed in the study was compared with reality and found significant confirmation.
dc.abstract.plPraca stanowi próbę analizy wpływu mediów społecznościowych – w szczególności aplikacji TikTok oraz Instagram – na kształtowanie samooceny i poczucia własnej wartości wśród przedstawicieli pokolenia Z. Przedstawiona została charakterystyka wspomnianego pokolenia, czynniki je kształtujące, a także sposób użytkowania Internetu i mediów społecznościowych przez pokolenie Z. Poruszony został sposób działania i fenomen popularności dwóch tytułowych platform społecznościowych. Opisany proces kształtowania się samooceny i własnej wartości, a także najważniejsze trendy spotykane na wyżej wymienionych platformach korelujące z budowaniem samooceny. W oparciu o autorskie badania za pomocą ankiety oraz przeprowadzonego wywiadu z psychoterapeutą, a także analizę istniejących już prac naukowych został poddany aspekt wpływu nowych mediów na użytkowników i ich poczucie własnej wartości. W przeprowadzonych badaniach teza postawiona w pracy została zestawiona z rzeczywistością i znalazła w niej w znaczący sposób potwierdzenie.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentWydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii
dc.contributor.authorAdamska, Antonina
dc.date.accessioned2025-01-20T14:52:59Z
dc.date.available2025-01-20T14:52:59Z
dc.date.defence2024-07-25
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-07-18
dc.description.promoterOpolska-Bielańska, Agata
dc.description.reviewerGaczyńska, Agnieszka
dc.description.reviewerOpolska-Bielańska, Agata
dc.identifier.apd231314
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/165867
dc.languagepl
dc.language.otheren
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.ensocial media
dc.subject.enTikTok
dc.subject.enInstagram
dc.subject.enGeneration Z
dc.subject.enself-esteem
dc.subject.enself-assessment
dc.subject.plmedia społecznościowe
dc.subject.plTikTok
dc.subject.plInstagram
dc.subject.plpokolenie Z
dc.subject.plsamoocena
dc.subject.plpoczucie własnej wartości
dc.titleWpływ TikToka i Instagrama na samoocenę i poczucie własnej wartości u pokolenia Z
dc.title.alternativeThe impact of TikTok and Instagram on the self-assessment and self-esteem in Generation Z
dc.typeBachelorThesis
dspace.entity.typePublication