Praca magisterska
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Edukacja muzyczna w szkole podstawowej ogólnokształcącej o profilu artystycznym

dc.abstract.plW niniejszej pracy pt. „Edukacja muzyczna w szkole podstawowej ogólnokształcącej o profilu artystycznym” skupiam się na zbadaniu realizacji zajęć muzycznym w Szkole podstawowej nr 86 SKIE (Stowarzyszenie Kultury i Edukacji). W pracy pokazuje jakie są cele i założenia teorii wychowania estetycznego. Przedstawiam rolę muzyki w życiu dzieci między 7 a 14 rokiem życia. Przedstawiam ich etapy rozwoju oraz kompetencje muzyczne Pokazuję źródła, cele i założenia edukacji muzycznej, modele i kompetencje nauczycieli muzyki. Analizuję treści programów szkoły podstawowej w zakresie muzyki oraz to jak są one realizowane. Celem moich badań było przyjrzenie się z różnych stron zajęciom muzycznym w szkole podstawowej ogólnokształcącej o profilu artystycznym. Badałam poziom przygotowania nauczycieli do prowadzenia zajęć muzycznych. Przeanalizowałam w jaki sposób realizują podstawę programową edukacji muzycznej. Ważne było dla mnie w jaki sposób nauczyciele rozwijają zainteresowania muzyczne swoich uczniów. Czy na zajęciach pobudzają dzieci do aktywności twórczej? Zastanawiało mnie, czy nauczyciele korzystają z pięciu form aktywności podczas zajęć muzycznych opracowanych przez Marię Przychodzińską. W celu jak najbardziej rzetelnych badań wykorzystałam triangulację danych. Do pozyskania informacji wykorzystałam 3 techniki badawcze: wywiad, obserwację oraz analizę danych. Pytania badawcze skonstruowałam samodzielnie. Po analizie badań dochodzę do wniosku, że edukacja muzyczna w tej szkole nie jest wyjątkowa. Zajęcia prowadzone są w sposób schematyczny, wszystkie są niemal identyczne. Nauczycielka nie stosuje metod aktywizujących. Na jej lekcjach pojawia się głównie śpiewanie piosenek i słuchanie muzyki. Jednak widać, że szkoła dba o wychowanie poprzez sztukę. Lekcje muzyki wspierają comiesięczne zajęcia „Centrum kultury”, które mają na celu wychowywanie dzieci na kulturalnych obywateli.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.affiliation.departmentWydział Pedagogiczny
dc.contributor.authorFalkowska, Marianna
dc.date.accessioned2025-06-07T04:15:14Z
dc.date.available2025-06-07T04:15:14Z
dc.date.defence2025-06-06
dc.date.issued2025
dc.date.submitted2025-05-21
dc.description.promoterMilczarek-Pankowska, Krystyna
dc.description.reviewerMilczarek-Pankowska, Krystyna
dc.description.reviewerKamińska, Janina
dc.identifier.apd240487
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/166552
dc.languagepl
dc.language.otheren
dc.publisherUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.pledukacja muzyczna
dc.subject.plwychowanie estetyczne
dc.subject.plpodstawa programowa
dc.subject.plkompetencje nauczycieli muzyki
dc.subject.plprofil artystyczny
dc.subject.plszkoła podstawowa
dc.titleEdukacja muzyczna w szkole podstawowej ogólnokształcącej o profilu artystycznym
dc.title.alternativeMusic education in primary school at artistic profile
dc.typeMasterThesis
dspace.entity.typePublication