Praca magisterska
Brak miniatury
Licencja
Edukacja muzyczna w szkole podstawowej ogólnokształcącej o profilu artystycznym
dc.abstract.pl | W niniejszej pracy pt. „Edukacja muzyczna w szkole podstawowej ogólnokształcącej o profilu artystycznym” skupiam się na zbadaniu realizacji zajęć muzycznym w Szkole podstawowej nr 86 SKIE (Stowarzyszenie Kultury i Edukacji). W pracy pokazuje jakie są cele i założenia teorii wychowania estetycznego. Przedstawiam rolę muzyki w życiu dzieci między 7 a 14 rokiem życia. Przedstawiam ich etapy rozwoju oraz kompetencje muzyczne Pokazuję źródła, cele i założenia edukacji muzycznej, modele i kompetencje nauczycieli muzyki. Analizuję treści programów szkoły podstawowej w zakresie muzyki oraz to jak są one realizowane. Celem moich badań było przyjrzenie się z różnych stron zajęciom muzycznym w szkole podstawowej ogólnokształcącej o profilu artystycznym. Badałam poziom przygotowania nauczycieli do prowadzenia zajęć muzycznych. Przeanalizowałam w jaki sposób realizują podstawę programową edukacji muzycznej. Ważne było dla mnie w jaki sposób nauczyciele rozwijają zainteresowania muzyczne swoich uczniów. Czy na zajęciach pobudzają dzieci do aktywności twórczej? Zastanawiało mnie, czy nauczyciele korzystają z pięciu form aktywności podczas zajęć muzycznych opracowanych przez Marię Przychodzińską. W celu jak najbardziej rzetelnych badań wykorzystałam triangulację danych. Do pozyskania informacji wykorzystałam 3 techniki badawcze: wywiad, obserwację oraz analizę danych. Pytania badawcze skonstruowałam samodzielnie. Po analizie badań dochodzę do wniosku, że edukacja muzyczna w tej szkole nie jest wyjątkowa. Zajęcia prowadzone są w sposób schematyczny, wszystkie są niemal identyczne. Nauczycielka nie stosuje metod aktywizujących. Na jej lekcjach pojawia się głównie śpiewanie piosenek i słuchanie muzyki. Jednak widać, że szkoła dba o wychowanie poprzez sztukę. Lekcje muzyki wspierają comiesięczne zajęcia „Centrum kultury”, które mają na celu wychowywanie dzieci na kulturalnych obywateli. |
dc.affiliation | Uniwersytet Warszawski |
dc.affiliation.department | Wydział Pedagogiczny |
dc.contributor.author | Falkowska, Marianna |
dc.date.accessioned | 2025-06-07T04:15:14Z |
dc.date.available | 2025-06-07T04:15:14Z |
dc.date.defence | 2025-06-06 |
dc.date.issued | 2025 |
dc.date.submitted | 2025-05-21 |
dc.description.promoter | Milczarek-Pankowska, Krystyna |
dc.description.reviewer | Milczarek-Pankowska, Krystyna |
dc.description.reviewer | Kamińska, Janina |
dc.identifier.apd | 240487 |
dc.identifier.uri | https://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/166552 |
dc.language | pl |
dc.language.other | en |
dc.publisher | Uniwersytet Warszawski |
dc.rights | ClosedAccess |
dc.subject.pl | edukacja muzyczna |
dc.subject.pl | wychowanie estetyczne |
dc.subject.pl | podstawa programowa |
dc.subject.pl | kompetencje nauczycieli muzyki |
dc.subject.pl | profil artystyczny |
dc.subject.pl | szkoła podstawowa |
dc.title | Edukacja muzyczna w szkole podstawowej ogólnokształcącej o profilu artystycznym |
dc.title.alternative | Music education in primary school at artistic profile |
dc.type | MasterThesis |
dspace.entity.type | Publication |