Monografia
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty

Pedagogika przygody a harcerstwo. Studium teoretyczne

Autor
Palamer-Kabacińska, Ewa
Data publikacji
2021
Abstrakt (PL)

Inspiracją do napisania książki były obserwacje dotyczące sposobów wykorzystywania metody pedagogiki przygody w pracy harcerskiej i (nie)świadomego stosowania wszystkich założeń edukacji przygodowej. Pedagogiką przygody często zajmują się byli lub obecni instruktorzy harcerscy, co nasuwa pytanie: czy i jaki potencjał widzą instruktorzy w tej metodzie? Powodów, dla których warto zbadać relacje obu nurtów – harcerskiego i edukacji przygodowej, jest kilka: ich wspólne korzenie, łączenie działań w tych nurtach przez instruktorów harcerskich, zbliżone (choć niejednakowe) założenia metodyczne.Autorka próbuje odpowiedzieć na pytania, jakie są związki pedagogiki przygody i harcerstwa oraz czy zasadne jest utożsamianie obu tych nurtów. Poddaje analizie – pod kątem teoretycznym – metody obu systemów wychowawczych, z uwzględnieniem tła ideowego oraz organizacyjnego.

Słowa kluczowe EN
adventure pedagogy, education through nature, scouting
Dyscyplina PBN
pedagogika
Wydawca ministerialny
Uniwersytet Warszawski
ISBN
9788323550488
Licencja otwartego dostępu
Dostęp zamknięty