Monografia
Brak miniatury
Licencja

ClosedAccessDostęp zamknięty
 

Pedagogika przygody a harcerstwo. Studium teoretyczne

cris.lastimport.scopus2024-02-12T20:56:45Z
dc.abstract.plInspiracją do napisania książki były obserwacje dotyczące sposobów wykorzystywania metody pedagogiki przygody w pracy harcerskiej i (nie)świadomego stosowania wszystkich założeń edukacji przygodowej. Pedagogiką przygody często zajmują się byli lub obecni instruktorzy harcerscy, co nasuwa pytanie: czy i jaki potencjał widzą instruktorzy w tej metodzie? Powodów, dla których warto zbadać relacje obu nurtów – harcerskiego i edukacji przygodowej, jest kilka: ich wspólne korzenie, łączenie działań w tych nurtach przez instruktorów harcerskich, zbliżone (choć niejednakowe) założenia metodyczne.Autorka próbuje odpowiedzieć na pytania, jakie są związki pedagogiki przygody i harcerstwa oraz czy zasadne jest utożsamianie obu tych nurtów. Poddaje analizie – pod kątem teoretycznym – metody obu systemów wychowawczych, z uwzględnieniem tła ideowego oraz organizacyjnego.
dc.affiliationUniwersytet Warszawski
dc.contributor.authorPalamer-Kabacińska, Ewa
dc.date.accessioned2024-01-22T17:05:22Z
dc.date.available2024-01-22T17:05:22Z
dc.date.issued2021
dc.description.financePublikacja bezkosztowa
dc.description.physical318
dc.identifier.doi10.31338/UW.9788323550488
dc.identifier.isbn9788323550488
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/135697
dc.identifier.weblinkhttps://www.wuw.pl/product-pol-14935-Pedagogika-przygody-a-harcerstwo-Studium-teoretyczne-EBOOK.html
dc.languagepol
dc.pbn.affiliationeducational sciences
dc.publisher.ministerialUniwersytet Warszawski
dc.rightsClosedAccess
dc.sciencecloudnosend
dc.subject.enadventure pedagogy, education through nature, scouting
dc.titlePedagogika przygody a harcerstwo. Studium teoretyczne
dc.typeMonograph
dspace.entity.typePublication