Praca magisterska
Brak miniatury
Licencja
Dostęp zamknięty
Czytanie na dwie ręce, dwoje oczu i parę uszu. Analiza praktyk czytelniczych osób nastoletnich-studium przypadku
dc.abstract.pl | Praca oparta jest na studium przypadku praktyk czytelniczych nastolatków. Na pracę składa się przedstawienie obecnych teorii na temat uważności i hiperuwagi, perspektywy childhood studies i specyfiki grupy społecznej, którą są nastolatki. W tekście poruszony jest również kontekst współczesnych badań czytelnictwa w Polsce, a następnie projekt badań terenowych prowadzonych w jednym z warszawskich liceów. Badania przeprowadzone zostały metodą badań jakościowych. Analiza omawianego w pracy studium przypadku badań podzielona jest na taktyki uczniów na czytanie w trakcie lekcji i uczestnictwo w niej oraz na indywidualne praktyki lektury dobrowolnej. |
dc.affiliation | Uniwersytet Warszawski |
dc.affiliation.department | Instytut Kultury Polskiej |
dc.contributor.author | Adamska, Maria |
dc.date.accessioned | 2025-01-09T12:43:31Z |
dc.date.available | 2025-01-09T12:43:31Z |
dc.date.defence | 2024-07-02 |
dc.date.issued | 2024 |
dc.date.submitted | 2024-06-17 |
dc.description.promoter | Litwinowicz-Droździel, Małgorzata |
dc.description.reviewer | Zięba, Joanna |
dc.description.reviewer | Litwinowicz-Droździel, Małgorzata |
dc.identifier.apd | 233224 |
dc.identifier.uri | https://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/162275 |
dc.language | pl |
dc.language.other | en |
dc.publisher | Uniwersytet Warszawski |
dc.rights | ClosedAccess |
dc.subject.pl | praktyki czytania |
dc.subject.pl | nastolatki |
dc.subject.pl | uważność |
dc.subject.pl | czytelnictwo |
dc.subject.pl | szkoła |
dc.subject.pl | lektura szkolna |
dc.subject.pl | wiedza metyczna |
dc.title | Czytanie na dwie ręce, dwoje oczu i parę uszu. Analiza praktyk czytelniczych osób nastoletnich-studium przypadku |
dc.title.alternative | Reading with two hands, two eyes and a pair of ears. Analysis of teenage reading practices - a case study |
dc.type | MasterThesis |
dspace.entity.type | Publication |