Style i gatunki polskiej muzyki młodzieżowej w latach 1957-1973

Uproszczony widok
dc.abstract.plPrzedmiotem pracy jest proces recepcji rock and rolla, wiodący od wprowadzenia do Polski muzyki rockandrollowej do jej lokalnego ukształtowania jako dojrzałego języka artystycznej wypowiedzi. Dysertacja składa się z czterech rozdziałów przedstawiających metodologię oraz opisujących model recepcji rock and rolla w Polsce. Zaproponowany model recepcji wyjaśnia procesy przemian muzyki popularnej w Polsce, które przebiegają w trzech fazach: 1. bezpośredniej imitacji (1957–1963, mniej lub bardziej przyległe do zachodnich wzorców naśladowanie idiomu rock and rolla), 2. spolszczenia (1963–1967, polonizacja anglosaskich wzorców rock and rolla, a także pojawienie się oryginalnych propozycji stylistyczno-gatunkowych, które zaczęły odróżniać polską muzykę młodzieżową od jej zachodnich odpowiedników) oraz 3. twórczej reinterpretacji (1967–1973, przekształcanie idiomów popularnej muzyki zachodniej, cechujące się m. in. nasyceniem ich lokalną, adekwatną i ważką treścią). Tekstowi głównemu towarzyszą trzy aneksy, które uzupełniają treść części zasadniczej (komentarze dotyczące wybranych kontekstów omawianych zagadnień, tabele zestawiające omawiane w poszczególnych rozdziałach utwory i płyty oraz wybrane teksty piosenek wzmiankowanych w tekście głównym).
dc.affiliation.departmentWydział Historyczny
dc.contributor.authorGradowski, Mariusz
dc.date.accessioned2015-06-19T08:38:26Z
dc.date.available2015-06-19T08:38:26Z
dc.date.defence2015-07-07
dc.date.issued2015-06-19
dc.description.additionalLink archiwalny https://depotuw.ceon.pl/handle/item/1180
dc.description.promoterŻerańska-Kominek, Sławomira
dc.identifier.urihttps://repozytorium.uw.edu.pl//handle/item/1180
dc.language.isopl
dc.rightsClosedAccess
dc.subject.plmuzyka
dc.subject.plrock
dc.subject.plbig-beat
dc.subject.plPRL
dc.subject.plmuzykologia
dc.titleStyle i gatunki polskiej muzyki młodzieżowej w latach 1957-1973
dc.typeDoctoralThesis
dspace.entity.typePublication